Svatá temnota

recenze

Svatá Temnota: Zelené pláště (2023) 4 z 5 / BooksLucyKing
Svatá Temnota: Zelené pláště

První díl nové série z pera české autorky. Fantasy, které připomíná svojí atmosférou a prvky doby Eragona, Zaklínače nebo třeba Dragonlance. Při čtení jsem měla i trošku nostalgie za tou dobou. Čtivá knížka, kde sledujeme převážně osud mladého chlapce Astara, který potkává čarodějku, která má chvilku před porodem. Pomůže malé Isabelce na svět a kvůli temným silám a řádu, který je pronásleduje, se stane ochráncem holčičky. Vydává se tak na cestu magickou, o které se mu nesnilo ani v těch nejdivočejších snech.
.
Temný řád, božský řád, boj dobra a zla, světla a tmy. Prvky, které provázejí celý příběh. Astarova pouť není jednoduchá, mnohdy nebezpečná, temná. Postupně s učí velmi zajímavě vymyšlené magii, dostává se z průšvihu do průšvihu. Často je to takový hon na myš, všichni po něm jdou, kvůli tomu do čeho se nechtěně zapletl a co se skrývá v jeho schopnostech. Do toho sem tam nahlédneme do osud malé holčičky i její matky a některých rytířů. Je tady velká otázka, kdo je tu vlastně ten hodný a kdo zlý. Všichni mají svoji agendu, kterou slepě následují.
.
Kniha se mi četla moc dobře. Taková spíš fantasy oddechovka. Bavil mě vymyšlený svět. K tomu krásné ilustrace. Astar je bezva postava. Bylo to napínavé, svižné, vtipné i smutné, fantasy to sálalo. Jako úvodní díl to fungovalo dobře. Autorka představí svět, základy příběhu, přiblíží postavy a jejich prvotní osudy. Jsem zvědavá, jak bude série pokračovat. Kam až se Astar a ostatní postavy dostanou. Jejich další osudy mě velmi zajímají.
.
Určitě knize věnujte pozornost, fantasáci!

Svatá Temnota: Zelené pláště Svatá Temnota: Zelené pláště Lenka Brabcová

Napínavá česká fantasy ze světa mágů, Bohů a tajemných sil všehomíra. Kniha Svatá Temnota je příběh pro milovníky magie a dobrodružství. "Na svět se rodí nové Zlo. Může zničit celé Svaté království, nebude-li včas zastaveno. Ne... více