Fjodor M. Dostojevskij, Lev Nikolajevič Tolstoj
Vkládejte cokoliv co se týka těchto autorů.
Názory,kritiky,Váš názor na dopad jejich literární tvorby na společnost.
Teraz čítam Annu Kareninu a mám pocit, že Levin je Tolstého alter ego.
Dostojevskij mně v 15 letech změnil život.
Dostala jsem se k němu náhodou díky mému učiteli. Viděl, že čtu Zločin a trest, a řekl, ať si přečtu Bratry Karamazovy. Poslechla jsem a už jsem byla uvězněná. Díky tomu čtu Bibli, zajímá mě pravoslaví, zamilovala jsem si pravoslavné ikony a kostely a jinak se dívám na křesťanství. (Jsem ateista, ale v pokoji mi visí ikona.) Čtyři roky jsem čekala na cestu do Ruska, kterou jsem si v 1. ročníku SŠ slíbila. Tak jsem si nadělila cestu do Petrohradu a Moskvy (kde jsem šla cestami od jeho narození až po smrt). Taky jsem samouk v ruštině. Četla jsem Gogola, Puškina, Lermontova a chystám se na Tolstoje, Sandovou, Voltaira, Balzaka,...
No, kdybych měla vypisovat všechno (a všechny), k čemu všemu jsem se přes Dostojevského dostala a co jsem poznala, byl by to dlouhý seznam. Hodně lidí mi říká, že jsem blázen, ale on mě posunul dál, znám věci, na které bych jinak asi nenarazila.
Takže tak o FMD.
A zajímalo by mě, jestli je na tom někdo podobně? :D
Terazky: To je super!Dostojevskij byl i pro mě začátkem a vstupem do světa ruských klasiků. :)
Dostojevskij byl pro mě též vstupem do světa nejen ruských,ale též evropských klasiků,především francouzských.