Leadership bazar
John Eric Adair
Kdokoliv z nás, kdo usiluje o vedoucí postavení a cítí potřebu nějaké formy vůdcovství, může svoji výkonnost studiem minulosti jen zdokonalit. V této podnětné a prospěšné knize John Adair pokládá otázky na téma, kdo byli významní vůdci naší historie a co se od nich můžeme o podstatě a praktikování vůdcovství naučit v dnešní době. Ptá se, jakou míru skutečného vůdcovství lze rozpoznat a rozvíjet a při té příležitosti zkoumá dílo i úspěchy tak rozdílných vůdců, jakými byli Lao-c' a Machiavelli, Margaret Thatcherová a Nelson Mandela. Kdokoliv z nás, kdo usiluje o vedoucí postavení a cítí potřebu nějaké formy vůdcovství, může svoji výkonnost studiem minulosti jen zdokonalit. V této podnětné a prospěšné knize John Adair pokládá otázky na téma, kdo byli významní vůdci naší historie a co se od nich můžeme o podstatě a praktikování vůdcovství naučit v dnešní době. Ptá se, jakou míru skutečného vůdcovství lze rozpoznat a rozvíjet a při té příležitosti zkoumá dílo i úspěchy tak rozdílných vůdců, jakými byli Lao-c' a Machiavelli, Margaret Thatcherová a Nelson Mandela. Pro ilustraci rozdílných aspektů vůdcovství použil Adair tematickou strukturu: vůdcovství prostřednictvím znalostí (Sokrates), vůdce služebník (Lao-c'), vůdce gentleman (Washington), charismatický vůdce (Lawrence z Arábie) a ženy jako vůdci (Thatcherová). Různé styly vůdcovství zkoumá na příkladech Lincolna, de Gaulla, Hitlera a Gándhího; zkoumá zásadní vlastnosti, jakými je inspirace, komunikace a rozhodování, ale nezapomíná ani na důležitost smyslu pro humor, intuici a představivost. Tato kniha nutí k zamyšlení, je bohatá na příklady a má velmi široký úhel pohledu: klíčové vlastnosti, které často chápeme jako abstraktní pojmy motivace, komunikace, schopnost rozhodovat, inspirace zde téměř doslova ožívají. O autorovi: John Adair je obecně považován za jednu z nejvýznamnějších osobností rozvoje managementu a vůdcovství ve vojenské i v obchodní sféře. Vystudoval historii na univerzitě v Cambridgi a další tituly získal na univerzitách v Oxfordu a v Londýně. Stal se světově prvním profesorem vůdcovství na univerzitě v Surrey a je mezinárodně uznávaným konzultantem. Je autorem mnoha vysoce ceněných knih zabývajících se managementem a vůdcovstvím.... celý text
Bazar (1)
150 Kčjako nová
Štítky knihy
Autorovy další knížky
2004 | Efektivní motivace |
2004 | Efektivní komunikace |
2005 | 100 tipů jak úspěšně řídit a vést lidi |
1994 | Vytváření efektivních týmů |
2011 | Umění kreativního myšlení |