PM128 komentáře u knih
Kniha je sice přečtená, ale s velikou námahou. Jelikož se jednalo o dar od sestry, nechtěl jsem ji hned po prvních známkách amerikanismu a biblických nepravd-výmyslů hodit do koše. Svoji vlastní nevěru - selhání autor pouze okrajově zmiňuje, ale jeho militaristický (americký) náhled na věci je občas šokující, když píše o 'lásce' a 'týmové nutné spolupráci' jako např. u posádky vojenského letadla. O těch masakrovaných napalmem bombardovaných ubožácích tam dole se autor jaksi nezmiňuje, není divu že byl "duchovním poradcem" Billa Clintona, který měl rovněž jako on sám aféru. Jeho militantní imperialistickou politiku ve světě nejspíš podporoval nebo schvaloval, jak je možno usuzovat z jeho popisu "směšné historky" selhání ruské vzdušné obrany kolem Moskvy, kdy jeden mladý Němec přistál s letadlem na Rudém Náměstí. Celkově hodnotím těch asi cílených 250 stránek jako málocenné tlachání jednoho Američana, který nikdy nezakusil skutečné strádání a po čase "oddechu" po svém údajném zhrouceném světě, kdy si dokonce postavili dům v tichém Peace Ledge se do svého křesťanského byznysu s honorářemi za konference atd. opět vítězně vrátil.
Autor příspěvku 19.2. "První den týdne" je zřejmě Američan, kteří si myslí, že jejich názor je v celém světě zákonem. Ano Bůh stanovil ve Starém Zákoně Židům 6 dní budeš pracovat a sedmý den odpočineš. Zmíněná pasáž ze 3.Moj.23.11.15.16 však vůbec nedefinuje který den je vlastně Sabath. "Nazejtří po sobotě" (Sabath byl skutečně ten "Sedmý den") ukazuje na první den (pracovního) týdne. Ovšem v překladu toho sedmého dne je ten problém. Kraličtí bratři se asi dohodli, že Sabath přeloží jako Sobotu, nevím ze kterých předloh vycházeli, jestli z KJV nebo Lutherova překladu, ale v té "Sobotě" se mohli mýlit stejně jako např. v překladu behemota jako slona Job 40.10 BK resp.15 v jiných překladech. Sťastnější by patrně bylo přeložit Sabath jako "Neděle". S historickými změnami kalendářů (byly dokonce i 8-mi denní týdny nejen různé lunární měsíční se 7-mi denními týdny) je dnes velmi sporné označovat který den týdne je vlastně ten slavený Sabath. Nejenom že to je pravděpodobně Neděle (Ne-dělat) a nikoliv Sobota jak Američané a Židé tvrdí, ale může to být dokonce Středa nebo Pondělí. To ale vůbec není tak důležité jako ten princip, který Bůh ustanovil. Starozákonní bazírování na slavení "Soboty", což vlastně může být historický omyl, je právě to co Ježíš u těch farizeů pokrytců sám kritizoval. A sám jim na příkladech uzdravování i v Sobotu jasně dokazoval, jak naprosto mylně chápou Boží principy.