Zypoman komentáře u knih
James Tynion pokračuje tam, kde Tom King s Batmanem skončil. Jenomže tam, kde King zklamal s nedopečenou zápletkou okolo Banea, tak Tynion servíruje poněkud zábavnější podívanou. Bruce Wayne se totiž rozhodl konečně porazit Gotham tím, že přestaví prohnilé město.
Líbila se mi i jisté myšlenkové schizma, kdy Batman zároveň truchlí nad ztrátou milované osoby, ale zároveň chytl druhý dech v pokusu napravit město. Navíc se Tynion vrací k Batmanovým kořenům, kde hraje prim tradiční Rogue Gallery jako je Catwoman, Joker, Penguin a Riddler.
A Deathstroke! Jako posel změn, které chtějí zvrátit Batmanovo pokus vytvořit z Gothamu alespoň trochu místo k žití. Nicméně za nitky v pozadí tahá úplně nový hráč a jeho představení je svým způsobem dechberoucí. V nové sérii se Batman asi solidně zapotí, protože může přijít úplně o všechno včetně své superschopnosti... peněz.
Start série se fakt Tynionovi povedl a jsem mega zvědavej, jak se celá série bude dál odvíjet. Tohle já fakt můžu.
Temný příběh o odplatě. Všechny Želvy ninja jsou mrtvé, až na jednu. Brutální dystopické vyprávění je dost možná nejlepší želví komiks ever. Hlavně si nespoilerujte jméno přeživšího, protože to je kouzlo celý knihy, především prvního sešitu.
Tohle se fakt povedlo.
Neskutečný příběh o tom, že ne všechny superschopnosti jsou super, když se dostanou do rukou špatným osobám.
A hlavně to není o superhrdinech a jejich schopnostech. Ale o lidech a jejich nejhorších vlastnostech. O tom že mezi námi nejsou vždy jen hodní lidé, ale i ti, kteří chtějí vidět svět hořet a libují si v trýznění druhých.
Nikdy jsem tolik nenáviděl záporáka jako v Metě. Antagonista je totální lidský dno a to mě děsí i baví zároveň.
Ve finále vlastně zklamání. Místo epického finále jsem četl unylý příběh, který byl vlastně vyřešen dávno předtím. Pár světlých momentů se určitě našlo, ale většina knihy se topí v patosu. Nefunguje ani Kingovo oblíbené skákání v čase. Potenciál finále tohoto story okolo Banea byl vysoko, ale přijde mi těžce promrhaný. Jak vlastně celá série začíná zajímavě, tak její vyvrcholení je spíše zklamání. King rozhodně umí daleko daleko lépe.
Uff... tak tohle se nepovedlo. Jedenáctá kniha Batman runu od Toma Kinga děj vlastně nikam neposouvá. Všeobecně je příběh zaměřený na Banea velmi zajímavý a jeho plán krutě propracovaný. Jenomže jedenáctá kniha působí až ultimátně zbytečně. Více méně se jen jedná o rekapitulaci předchozích událostí.
Tom King se snaží přeskakovat mezi časovými linkami a přitom Batmana posouvat k vyvrcholení, které se kvapem blíží. Bohužel tyto pohyby po šachovnici jsou zbrklé a polovičaté. Navíc ani dialogově to rozhodně není něco, co by nepůsobilo vysloveně trapně. Batman je arogantnější než kdy dřív a neustále opakuje mantru o zlomení páteře. A linka s otcem z jiného světa taky nefunguje. Série odstartovala za mě dost slušně, ale poslední knihy (a tato obzvlášť) se topí v podprůměrnosti.
Hvězdičku navíc dávám za mini příběhy s Jokerem, který zkouší svléknout Batmana z kostýmu, protože to vlastně byla dost zábava a taky za příběh s Hugo Strangem, který zase působí jako epizoda ze série Saw.
Jinak bída s nouzí. Bohužel.
Tak tohle mi nesedlo. Statický děj, který je spíše psychologicky laděný než magicky. Constantine je tu kolosální vůl a to mám rád, jenomže příběh samotný nenabízí nic dalšího, co by stálo za řeč. John je stále zábavnej hulvát, ale tahle story je prostě zamrznutá a rozhodně ne zábavná.
Tak tohle mi sedlo. Honza Contantinů si zase jednou pořádně zavařil. Hlava mafiánské rodiny truchlí nad ztrátou syna a tak donutí legendárního vymítače, aby s tím něco udělal. Ale ani Constantine neumí přivést mrtvého k plnohodnotnému životu.
Nicméně má pod čepicí a tak ho napadne, že je skvělý nápad napumpovat do mrtvoly démona z pekla. Akorát že vůbec! A tak jsme svědky totálně bizarního příběhu, který se neštítí absolutně ničeho. Garth Ennis servíruje zběsilou jízdu plnou údů, porodů, dětí a krve. Laskomina pro každého, kdo se neštítí takřka ničeho. Navíc zde krásně vyniká Constantinova povaha, kdy deleguje své aktuální problémy na budoucího Constantina a ten mu za to rozhodně děkovat nebude.
Finále podle mého gusta. Roztodivná skupinka mutantních hrdinů konečně čelí proroctví, které je vlastně plánem na genocidu celé mimozemské planety. Po Genoše je toto téma u X-Menů stále aktuální. Moc se mi líbil vztah mezi Kitty a Colossusem. Chemie mezi Cyclopsem a Emmou je celou sérii ve vysokejch otáčkách a finále to jen potvrzuje. X-Meni jsou jiní a i tento komiks je jiný. Je ale zábavný a opět nastoluje několik otázek, které jsou relevantní i v roce 2024.
Složitá kniha k hodnocení. Whedon má rozehráno několik linek, které se ve finále spojí v jeden celek, který je sice zajímavý, ale nepůsobí úplně celistvě. Šokující zvrat je vysloveně vycucaný z prstu alá trojitý agent v utajení. Asi nejslabší díl série. Nicméně Logan s myslí malýho kluka byl hodně zábavnej a v takový roli drsnýho Wolverina úplně neznáme. To bylo příjemné osvěžení.
Co má společného Charles Dickens a Batman? Přesně tenhle komiks od převážně kreslíře Lee Bermeja. Batman: Vánoce (český název) je komiksové ztvárnění Dickensovo Vánoční koledy. Ono může znít trochu neuctivě, když se někdo pokusí převést klasiku do superhrdinského hávu, ale zrovna tohle k Batmanovi sedí jako zadek na hrnec.
Samotný zaměření na to, že Batman není zrovna klaďas a pro svoje cíle jde leckdy přes mrtvoly nebo alespoň přes trvalé ublížení na zdraví, je něco s čím si autoři hrají čím dál tím častěji. Příběh jednoduchý ale úderný, kdy Batman je vykreslený jako despotický šéf, který se neštítí ničeho. Naštěstí má okolo sebe tři osoby, které mu postupně ukáží, že svět není jen o černé a bílé.
Vypíchl bych i nádhernou fotorealistickou kresbu, která přebíjí psaný text asi o milion levelů. Nádhera sledovat nemocnýho Batmana, kterýmu skrze obrazové vjemy tu nemoc opravdu věříte. Nebo zobrazení dobráctví a naděje prezentující Supermanem. Lee Bermejo je především kreslíř a zde je to naprosto jasně vidět.
Povedená jednohubka!
Gothamu vládne Bane! Na ulicích vládne tvrdá ruka zákona, kdy se o pořádek starají ex chovanci Arkhamu. Na vše dohlíží Gotham Girl a brutální Thomas Wayne.
Batman je zlomený a tak dovolenkuje s Catwoman mimo civilizaci. Je to divný a funguje to jako předehra k finále. Což je už druhá kniha po sobě. Není to nic, co by mě vyrazilo z kecek. Až teda na jednu scénu, která byla brutální. Vlastně dvě.
Komiksu by slušelo Rko, ale tohle je bohužel mainstream. Baneovo město má zajímavou premisu, protože to je právě Bane, kterej dokázal porazit největšího netopýřího protivníka, kterýho on sám zdolat nedokázal - samotné Gotham City.
Kniha ve který Joker nehraje první a vlastně ani druhý housle. Druhý díl od Jamese Tyniona nás zavede do Paříže a ukáže nám i jistou kanibalistickou skupinu amerických občanů, prim hraje i dcera Banea. Nicméně oproti první knize zde něco chybí. Je to furt zajímavý a vyprávění odsýpá. Důležitý je i propojení s mnoha dalšími komiksy, což je pro fanouška vždycky zajímavý.
Jen prostě je zde málo Jokera a James Gordon nepůsobí jako postava, která by měla být tahounem. Obzvlášť když okolo je tolik zajímavejch postav. Pro finále jsou figurky rozestavěny více než zajímavě, ale jinak druhý díl zase tak zajímavý nebyl.
První knížka z DC Black Labelu, která mě vysloveně zklamala. A přitom potenciál byl opravdu brutální. Však vyslat Sebevražedný oddíl zabít Prince zločinu zní extrémně zajímavě. Navíc když jedním ze členů v téhle jednohubce je Jason Todd
Ten Jason Todd, kterého Joker umlátil na přání fanoušků páčidlem. Motivace jeho a Harley Quinn je zde jasně daná, jenže taky jasně nevyužitá. Jediná část, která stojí za to, je ta, kdy je Harley donucena k tanečnímu představení.
Jinak bohužel nefunguje nic. Minisérie nemá dostatečný prostor pro jakékoliv vnitřní boje, na které kniha vlastně dost láká. Takhle se jedná jen o bezduchou akční jízdu, které však bolestně scházejí kvalitní dialogy a zábavné hlášky. Navíc teda ani vizuální stránka Jokera není něco, co by bylo něco parádního. Jeho zjev je stejně nudný a unylý jako celá kniha.
Tahle kniha nefunguje jako vsuvka do serie Diablo ani jako samostatný příběh. Laciný, bez zápalu, s nudnou kresbou. Jedno z největších komiksových zklamání a rozhodně nejhorší čtení roku 2023