"Tvař se, že víš, co děláš, a budeš vědět, co děláš.
Mladý novinář píšící o startupových firmách se rozhodne opustit redakci a stane se zaměstnancem pravé takové začínající firmy. První nedopadne a tak jde do druhé do marketingu. Vůbec tomu nerozumí, neví, co dělá, ale daří se mu proplouvat a celkem i úspěšně. Jak práce přibývá, tak se soustředí spíš na to špatné a všechno hejtuje. A taky zjišťuje, že ne každý v jeho firmě všemu rozumí a spíš se jen tak přetváří. Zvládne i nadále takové tempo? A co se stane, když pochopí, co vlastně jeho firma dělá?
Prostředí startupu je mi neznámé. O to s větším nadšením jsem se vrhla na čtení této knihy. Musím přiznat, že mnohým výrazům jsem nerozuměla stejně jako hlavní postava. Bavilo mě, jak se k tomu ale postavil - nezalekl se a bral to jako takovou výzvu. A hlavně - peníze jsou k životu potřeba a nějakou práci přeci musí mít. Co na tom, že neví, o co jde.
Hlavní hrdina je bezprostřední. Mluví hovorovou češtinou, která mi k tomuto sedla. Občas padlo i nějaké to sprosté slovo, ale to mi nevadilo, naopak v tu chvíli působila celá situace víc opravdově.
Příjemným zpestřením byla milenecká linka s Emmou, resp. byla to ukázka toho, že startup člověka vysaje natolik, že není schopen věnovat se ničemu jinému než práci.
Je to přesně tak, jak je uvedeno na obalu knihy: “Tuto knihu ocení každý, komu není cizí ironie a sarkasmus, a také čtenáři, kteří by rádi alespoň naoko ovládli jazyk obchodních jednání.
Za mě je to originální kousek, který vás přenese do jiného světa, pokud se tedy nepohybujete ve startupovém prostředí jako já a přiblíží, jak to v takových firmách funguje. A to všechno je doplněno humorem a nadsázkou.
Hejt Štěpán Pudlák
Mladý novinář opouští redakci, protože ho už nebaví psát o úspěšných lidech. Chce se jedním z nich stát. A co je v takovém případě lepší než začít pracovat ve startupu? Místo dynamických, aktivních kolegů, misí a vizí či budování ... více