"Nenásilná komunikace ve škole" - inspirativní průvodce

recenze

Nenásilná komunikace ve škole (2023) 5 z 5 / actavis
Nenásilná komunikace ve škole

Kniha „Nenásilná komunikace ve škole“ od Marshalla B. Rosenberga je důležitým průvodcem pro pedagogy a všechny zájemce o změnu v oblasti vzdělávání. Autor přináší revoluční model vzdělávání, který klade důraz na nenásilnou komunikaci a podporuje vytváření prostředí založeného na porozumění, respektu a individuálním rozvoji.

Jedním z hlavních pozitiv knihy jsou příběhy a příklady, které autor přináší. Tyto příběhy nejen ilustrují principy nenásilné komunikace, ale také inspirují čtenáře k jejich praktickému použití. Rosenberg se opírá o své bohaté zkušenosti a příklady ze své praxe, což dává jeho slovům autentičnost a sílu.

Dalším významným prvkem je Rosenbergův model hodnocení bez použití tradičních známek. Tento přístup k hodnocení studentů klade důraz na jejich individuální pokrok a rozvoj, místo na porovnávání s ostatními. Tím vytváří prostředí podporující motivaci a sebevědomí studentů.

Autor se zaměřuje na praktické aplikace a přináší čtenářům užitečné tipy a postupy, jak efektivně komunikovat a vytvářet harmonické vztahy ve školním prostředí.

Celkově lze knihu „Nenásilná komunikace ve škole“ hodnotit jako inspirativní zdroj informací pro všechny, kdo se zajímají o inovace ve vzdělávání a o podporu pozitivního vztahu mezi studenty a pedagogy. Je to dílo, které nabízí ucelený pohled na transformaci vzdělávacího prostředí a přináší konkrétní nástroje pro jeho realizaci.

Doporučuji ji každému, kdo se zajímá o rozvoj komunikačních dovedností a o vytváření podpůrného prostředí ve školách.

Děkuji nakladatelství Portál za možnost seznámit se s touto knihou a poskytnutí výtisku k recenzi.


Nenásilná komunikace ve škole Nenásilná komunikace ve škole Marshall Rosenberg

Staré pojetí vzdělávání se soustředilo na vytváření poslušných studentů, kteří sledují jednotné cíle bez ohledu na vlastní přístup k učení. Slavný autor konceptu nenásilné komunikace ale nabízí jiný přístup, jenž je založen na vzá... více


Komentáře (0)

Přidat komentář