Co je to Oltář z kostí?
Jak vypadá a co v sobě nese za tajemnou sílu? Tyto otázky jsou hlavním předivem příběhu. Hned ze začátku je nutné upozornit, že případný čtenář Oltáře, který se vyvaruje čtení anotace, bude mít požitek z četby o něco umocněn. V anotaci se totiž dozvíte kdo je či jsou hrdinové knihy. Řeknete si, že něco takového je přeci velmi samozřejmé. Obvykle ano, v tomto případě to ale neplatí stoprocentně. Autor nám totiž nabízí příběh z osmi pohledů různých osob. Některé představí jen zběžně, aby se jich v rychlosti mohl zbavit, jiné uvede pouze jako spojovatele děje a čtenář si ze začátku nemůže být zcela jist, kdo má být ústřední postavou.
Autor vystavěl strhující thriller na tajemstvích, jež odhaluje už na začátku knihy, a přesto se u něj věci mají jinak, než by mohl čtenář zprvu očekávat.
Příběhem se proplétají dvě ústřední linky, a to střežení Oltáře z kostí a pátrání po neznámém filmu. Kdyby tyto předměty padly do nepovolaných rukou, mohly by tragicky změnit svět. Místa děje se neustále mění, z chladné Sibiře poznamenané zradou se přeneseme do Texasu, kde rybář na smrtelné posteli přiznává, že byl vrahem, propleteme se úzkými francouzskými uličkami před nájemnými zabijáky, abychom se dostali na místa, z kterých mrazí.
Oltář z kostí je velmi čtivý thriller a stejně jako u Browna je psán takovým způsobem, aby čtenáře neustále pobízel k dalšímu čtení. Carter na to jde docela zvláštním způsobem, většinu napínavých částí rozděluje. Pomyslný vrchol příběhové sekvence je rázně utnut, přerušen 3 hvězdičkami pod textem, pod nímž plynule pokračuje
dál. Můžeme se tak setkat například s částí, kdy hrdina vyskakuje z okna bytu, v němž exploduje granát – text je rozdělen – pokračuje popsáním jeho dopadu na zem.
Ze začátku mi však takové to cliffhangery spíše vadily, než by podporovaly autorovu myšlenku čtení s vyraženým
dechem. Měl jsem spíše pocit, že Carter nedokáže udržet myšlenku a napsat alespoň jedinou kapitolu v celku. Rozdělení přicházelo totiž i v pasážích, o kterých nelze tvrdit, že by byly nějak napínavé. Postupem času, rozdělování ubývalo a četba se stala mnohem plynulejší.
Kniha je jednou velkou oddychovkou, takže bych ji doporučil nenáročnému čtenáři, případně komukoliv, kdo neočekává v příběhu nic objevného, můžete být jen příjemně překvapeni. Samozřejmě za předpokladu, že přenesete přes srdce některé logické chybky či pochybnou
premisu zabíjení kvůli filmu (ač se autor snaží své kroky logicky obhájit). Na druhou stranu za velké plus považuji skvělé zakomponování Marylin Monroe, J. F. Kennedyho
a Rasputina do příběhu.
„Pamatuj, nikomu nevěř. Nikomu. Střež se lovců.“
Hodnocení: 70%
Za pracovní výtisk děkuji bux.cz
Oltář z kostí Philip Carter
Dobrodružný konspirační román mezinárodně uznávaného autora, jenž se skrývá pod pseudonymem, v sobě snoubí to nejlepší z Dana Browna a Roberta Ludluma. Sanfranciská právnička Zoe Dmitroffová se nečekaně dozvídá, že někdo v noci v ... více
Komentáře (3)
Přidat komentářPhilip Carter je pseudonym oficiálně neznámého autora, spekuluje se však, že by se mělo jednat o Steva Berryho (knihy Templářské dědictví, Jantarová komnata, Císařova hrobka..)
jo,to jméno znám,ovšem nečetl jsem nic od něj.
to by pak to přirovnání k danu brownomi pravděpodobně sedělo.