čtenářská gramotnost
štítky
34 knih
Jakub a Jáchym — zachránci 2012, Jørgen Clevin
Bohatě ilustrovaná knížka aktivního čtení pro děti předškolního věku, tolik oblíbená rodiči i učitelkami mateřských školek. Chlapeček Jakub a slon Jáchym si tentokrát založili firmu, která pomůže každému se vším. Jak se ... více
Domeček pro šneka Palmáce 2008, Zuzana Pospíšilová
Pohádkový příběh, v němž vystupují různá zvířátka, která pomáhají šneku Palmácovi najít náhradu za rozbitou ulitu, rozvíjí ústřední téma vzájemné pomoci. Palmácovo hledání vhodného domečku, rozčleněné do krátkých kapitol... více
Děti a emoce 2013, Vojtěch Černý
Tato kniha je určena rodičům a pedagogům, kteří vychovávají děti a ovlivňují tak jejich emocionální život. Na pozadí krátkých, emočně zabarvených příběhů dvou rodičů a jejich čtyř dětí jsou představeny nejdůležitější emo... více
Ježek Bodlinka 2022, Tereza Anteneová
V jednom velkém parku žije ježek Bodlinka. Je osamělý, protože má jednu nožičku kratší a slabší a ostatní ježci si s ním nechtějí hrát. Malý ježek vyzbrojený radami od své babičky, se proto vydá do světa, aby si našel ka... více
Čtení není žádná nuda 2014, Olga Černá
Náměty k rozvíjení čtenářské gramotnosti a radosti ze čtení. Říká se, že české děti nečtou. Podle knihovnice Olgy Černé to není úplně pravda. Jenom možná nečtou to, co bychom si my představovali, že by číst měly. Děti... více
Čtenářské strategie u předškolních dětí a nečtenářů 2022, Eva Koželuhová
Kniha představuje možnosti využívání čtenářských strategií při předčítání dětem předškolního věku a nečtenářům na počátku školní docházky. Cílem metody využívání čtenářských strategií je rozvíjet u dětí plné porozumění t... více
Zakousněte se do knihy 2017, Klára Smolíková
Soubor pracovních listů je určený pro žáky 1. až 3. tříd. Jednotlivé úkoly směřují především k podpoře čtenářství a k rozvoji pozitivní vazby na knihy, ale i k podpoře čtení s porozuměním a rozvoji slovní zásoby a jsou r... více
Rozvíjíme předčtenářskou gramotnost v mateřské škole 2015, Iva Tomášková
Čtenářská gramotnost je první z gramotností, která umožňuje rozvíjet ostatní gramotnosti. Čtení je velmi důležité pro další rozvoj a vzdělání člověka. Vztah ke čtení i knížce se utváří již v útlém věku, můžeme říci, že v... více
Úvod do Bibliopedagogiky 1995, Lidmila Vášová
Úvod do bibliopedagogiky - publikace pojednává o metodách práce se čtenáři různých věkových a profesních skupin, s handicapovanými čtenáři a starými lidmi, ... více
Vstupte do literárního doupěte 2018, Jiří W. Procházka
Spoluautoři v této publikaci zúročili své bohaté zkušenosti ze čtenářských workshopů a literárních dílen, které pořádají ve školách, knihovnách a čtenářských klubech pro žáky 2. stupně a středoškoláky. Ke každému praco... více
Čteme s nečtenáři a učíme je kriticky myslet 2021, Kateřina Šafránková
Učitelky i učitelé mateřských i základních škol, lektoři volnočasových aktivit pro děti, vychovatelé a rodiče naleznou v této knize ucelený systém rozvoje čtenářství dětí ve věku 4–8 let. Teoretické informace o třífázové... více
Škola a počátky dětského čtenářství 1995, Otakar Chaloupka
Čtenářství není povinnost, dá se žít i bez něj. Stejně tak však lze říct, že nikdo není povinen plodit děti - když je ale zplodí, měl by se snažit zpřístupnit jim co nejvíc z toho, co jim může život obohatit a zpříjemnit... více
Chci číst jako táta s mámou 2019, Hana Havlínová
Udělejte ze svého dítěte čtenáře! Předčítejte dětem, vyprávějte si společně příběhy, hrajte si a objevujte zajímavé texty všude kolem sebe! Zkušená autorka nabízí všem rodičům, ale i učitelům jednoduché hry a aktivity,... více
Umíte to s pohádkou? 2015, Sylvie Doláková
Práce s příběhy v MŠ a ZŠ Autorka vychází z premisy, že příběhy jsou pro děti neocenitelným zdrojem zábavy a poučení. Nabízejí však učitelé a vychovatelé ve školách, ale i rodiče doma dětem dostatek podnětů, jak získáva... více
Činnosti k rozvíjení čtenářské gramotnosti v předškolním vzdělávání 2024, Eva Koželuhová
Metodická příručka je věnována vyváženému rozvoji všech předčtenářských dovedností včetně porozumění textu a obrázku. více
Čtenářská gramotnost jako vzdělávací cíl pro každého žáka 2010, Hana Košťálová
Členové občanského sdružení Kritické myšlení vytvořili publikaci, která stručně a jasně objasňuje, co je to čtenářská gramotnost a jakými metodami ji mohou pedagogové v hodinách rozvíjet. více
Rozvíjíme čtenářskou gramotnost na základní škole 2014, Jitka Macháčková
Metodická příručka pro učitele s multimediální podporou pro výuku českého jazyka. více
Metodika rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti 2012, Hana Košťálová
Členové vývojových týmů projektu Podpora poradců zpracovali metodickou oporu k cílené aplikaci rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti do výuky žáků, kterou Vám předkládáme k využití. Součástí metodiky je rozpracov... více
Projekty formování pozitivního postoje dětí a dospívajících k četbě v podmínkách rodinné edukace 2015, Markéta Švamberk Šauerová
Publikace nabízí rodičům netradiční možnosti rozvoje vztahu dětí k četbě, vychází k principu zážitkové pedagogiky a podporuje společné rodinné aktivity v přírodě. více
Netradiční úlohy aneb čteme s porozuměním 2002, Iveta Kramplová
Shrnutí výsledků mezinárodního výzkumu některých aspektů čtenářské gramotnosti žáků na základních a středních školách. více