Jak z dobré firmy udělat skvělou
Jim Collins (p)
PŘEKLAD BESTSELLERU GOOD TO GREAT! Jedinečná kniha, které se ve světě prodalo již přes 3 miliony výtisků, ukazuje, čím se liší firmy, které se z průměrných vyhouply mezi nejlepší. Autor se svým týmem zkoumal, proč některá společnost nabrala skvělý výkon, zatímco jiná zůstala jen dobrá. Prozkoumali hory dat týkající se společností, jejich postupů a výsledků a stanovili klíčové faktory úspěšnosti - proč některé firmy udělají velký skok vpřed, a jiné nikoliv. Výsledky překvapí mnoho čtenářů a osvětlí prakticky každou oblast manažerské strategie a praxe. Dozvíte se, jaký typ vůdcovství je nutný k dosažení výjimečnosti, že ideální je kombinace firemní kultury založené na disciplíně a zároveň na podpoře podnikatelského ducha, že velký vliv má správný pohled firmy na roli technologií nebo že ty firmy, které zavádějí radikální změny a restrukturalizace, se téměř nikdy nestanou skvělými.... celý text
Literatura naučná Ekonomie a obchod
Vydáno: 2008 , GradaOriginální název:
Good to Great
více info...
Přidat komentář
Co se knížce nedá upřít je ta obrovská a skvělá práce celého týmu lidí, která stojí za vznikem této knihy. Hodiny a hodiny práce a je to zde skutečně znát.
Co však dle mého názoru ubírá trochu na kráse je někdy až zbytečně zdlouhavá forma vysvětlovaní určitých myšlenek a poznatků vč. jejich opakování se v knize. To mi upřímně trošku vadilo.
Zdali bych knihu doporučil?
Pokud vás téma "vedení firmy" zajímá, pak ano.
Na to, jak je to žádaná kniha a jak na ni přes rok čekáte ve frontě v knihovně mě tolik na zadek neposadila. Čekala jsem víc... Ale ano, stojí ji za to číst a poučit se.
Dle mého názoru jedna z nejlepších knížek o vedení firmy. Líbí se mi, že firmy jsou srovnávány přesně dle stanovených kritérií a nejlepších 11 firem, které kritéria splnily (z Fortune 500), jsou zkoumány a porovnávány. Nejedná se o žádné rychlokvašky a na trhu musely vykazovat skvělé výsledky po dobu 15ti let! Např. Philip Morris, Gillette atd.
Velmi se mi líbilo, že se neposuzují subjektivní pocity ředitelů daných společností, ale opravdu probíhá výzkum jejich řízení a srovnání.
Knížka je navíc napsána velmi čtivě s důrazem na příklady z praxe bez zbytečně zdlouhavé a nudné teorie.
Autorovy další knížky
2008 | Jak z dobré firmy udělat skvělou |
2016 | Jak vybudovat trvale úspěšnou firmu |
2007 | Firmy, ktoré pretrvajú |
2021 | Firmy, které se rozhodly být skvělé |
Jo. Jo. JO!!!
Popis reálných situací ve firmách, jejich rozvoje a manažerského přístupu, který je postaven na důvěře, nikoliv na sledování, kontrole a (promiňte moji francouzštinu) buzeraci.
Pro mě návod a potvrzení, že i takto se dají firmy řídit.