Mediální revoluce
Ján Simkanič
Že mediální svět už nikdy nebude stejný jako dřív, dnes konečně vidí prakticky všichni. O hodně hůře se však nachází shoda nad tím, co nás teprve čeká. Mimo jiné proto, že ani při analýze současného stavu a jeho příčin si nedovedeme nalít dostatečně čistého vína. Nad novinami, tedy tištěnými zpravodajskými deníky, se více než kdy dříve vznáší stín zániku, a to ponejvíce z ekonomických důvodů. Svůj boj o přežití postupně prohrávají, vedle televize a ještě silněji vedle nových digitálních médií. Internetové prostředí přineslo obrovské množství možností pro další rozvoj poskytování informací a obsahu, ovšem zároveň ještě nenabízí dostatečně stabilní obchodní modely pro média produkující kvalitní nákladné zpravodajství. Společnost tak může být oslabena o zásadní informační, komunikační a kritický prvek, který po dlouhou dobu přispíval k jejímu zrání a sebereflexi. Esej Mediální revoluce není analytickou studií, jen pokusem pochopit, jaká hnutí, především ekonomického charakteru, ovlivňují minulou, současnou a pravděpodobně i budoucí podobu médií a mediálního trhu. Zároveň pokusem odhadnout, jaké důsledky tyto změny mohou způsobit nebo už způsobují pro zdravý život demokratické společnosti.... celý text
Autorovy další knížky
2014 | Mé dětství v socialismu |
2013 | České nesvědomí |
2017 | Přelud svobody |
2014 | Mediální revoluce |