Alchymie přehled
Rory Sutherland
Jak vyrobit zázrak? Legenda reklamního světa Rory Sutherland vás přesvědčí, že řešení problémů musíte hledat tam, kde nikdo jiný – ve sférách zdánlivé iracionality. Jen zde totiž najdete skutečné motivy rozhodnutí vašich zákazníků, kolegů a lidí obecně. I těch vlastních, ač si to málokdo z nás dokáže přiznat. Porozumění tomu, co ovlivňuje naše chování, jak vytvořit důvěru ve značku, co je signalizace, jak využít placebo efekt a proč konečně aplikovat poznatky behaviorální psychologie nejen v reklamním, ale v jakémkoliv byznysu, vám Sutherland předá stylem nejzábavnějšího a nejbystřejšího společníka na večírku. Budete se dokonce těšit i na poznámky pod čarou. Ale hlavně získáte odvahu vyzkoušet své nejlepší nesmyslné nápady protěžované racionalitě navzdory. Protože dávají smysl. Vaše představy o světě a lidech rozbijí poznatky jako: - Logika je nástrojem, nikoliv pravidlem. - Na vnímání není nic objektivního, i když jsme přesvědčeni o opaku. - Snaha posílit racionální chování nutně nevede přes racionální argumenty. - Dobrý odhad je také vědeckou metodou. - Neočekávané nebo nelogické věci zaujmou mnohem víc než ty jasně logické. - Skutečný génius lidstva spočítá ve schopnosti mít přibližně pravdu. - Koťátka v reklamě fungují.... celý text
Literatura naučná Ekonomie a obchod Psychologie a pedagogika
Vydáno: 2021 , Jan MelvilOriginální název:
Alchemy: The Surprising Power of Ideas That Don't Make Sense , 2019
více info...
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Alchymie. Přihlašte se a napište ho.
Komentáře (8)
Knihu jsem dočetl, pár myšlenek tam bylo, nicméně za ty peníze mnoho povyku pro nic. Čtivost ani zábavnou formu jsem nenašel. Škoda
Kniha je čtivá, zábavná a uvolněná. Díky krátkým kapitolám se dá četba častěji přerušit, informace nechat vstřebat a zase začít bez nepříjemného navazování na rozečtenou stránku. To mi opravdu vyhovovalo.
Jedná se o inspirativní nástroj, který vám nedá jasný návod ke správnému marketingu, k němuž má často zdánlivě docela daleko. Což může být však zároveň i kámen úrazu, někdy zkrátka potřebujete navést jasným směrem. Tady spíše vhodné kroky hledáte, k jádru pudla se autor dostává prostřednictvím krátkých příběhů z běžného života i pracovní praxe. Kniha vás má podnítit k napaditosti a odvaze zkoušet v marketingu netradiční věci, dívat se na svět jinýma očima. Inspirovala mě, i když vím, že v pracovní sféře nepůjde o zásadní změny.
Nelíbily se mi negativní narážky na Richarda Dawkinse. Je v pořádku nesouhlasit s názory druhého, ale sem to zkrátka nepatřilo.
Související novinky (1)
Knižní novinky (20. týden)
16.05.2021
Citáty z knihy (1)
„Nikdy nenazývejte chování člověka iracionálním, dokud nevíte, o co se ve skutečnosti snaží.“
Kniha Alchymie v seznamech
v Právě čtených | 7x |
v Přečtených | 31x |
ve Čtenářské výzvě | 2x |
v Doporučených | 1x |
v Knihotéce | 28x |
v Chystám se číst | 58x |
v Chci si koupit | 27x |
v dalších seznamech | 1x |
"Iracionální lidé jsou mnohem mocnější než racionální, protože jejich hrozby jsou mnohem přesvědčivější. Být racionálním znamená být předvídatelný a předvídatelnost vás činí slabými".
Kniha plná geniálních i/racionálních myšlenek.
"Největší porce dat pochází z jednoho a téhož místa: z minulosti."
"Průzkumy trhu mají jeden zásadní problém, lidé nepřemýšlejí, jak se cítí, neříkají, co si myslí, a nedělají to, co říkají."
"Je těžké něco pochopit, když váš plat závisí na tom, že tomu nerozumíte."
PS. nemůžu se zbavit dojmu, že autor má něco proti ekonomům :D