I když se nikdo nedívá vydání
Jan Hábl
Tato kniha není výčtem či přehledem etických teorií. Není ani metodicko-didaktickým manuálem pro konkrétní vyučovací jednotky, tematické okruhy či věková období – ačkoli určitý pedagogický rámec předkládá. Jak název napovídá, půjde především o hledání východisek či fundamentů, na kterých etická či morální výchova stojí, bez kterých by ani nebyla možná. Záměrem knihy je formulovat a promyslet základní otázky, které nutně předchází jakékoli eticko-výchovné počínání. Co umožňuje řeč o dobrém a zlém? Je možné naučit (se) ctnosti? Co dělá naše jednání dobrým, resp. špatným? Jak se to má s lidskou povahou? Jsme ve své podstatě dobří? Nebo zlí? Co ustavuje a legitimizuje vychovatelovo etické působení na dítě? A jak docílit, aby se dostavil kýžený výsledek? Co je vlastně cílem etické výchovy? Jak má vypadat eticky vychovaný, tj. „dobrý“ člověk? Nebo slovy našeho „učitele národů“ – kterak učiniti, aby člověk znal dobré, chtěl dobré a činil dobré, a to, „i když se nikdo nedívá“?... celý text
Vydání (1)
I když se nikdo nedívá
2015, Pavel Mervart
ISBN: 978-80-7465-187-8Autorovy další knížky
2010 | Lekce z lidskosti v životě a díle Jana Amose Komenského |
2015 | Labyrint upgrade |
2019 | To nejlepší z Komenského: Obecné porady o nápravě věcí lidských |
2015 | I když se nikdo nedívá |
2020 | Na charakteru záleží. Je možné naučit dobru? |