Není téma jako téma vydání
Petra Martinková
Monografie pojednává o dosavadních výzkumech z oblasti aktuálního členění větného a zabývá se zejména jeho jedním aspektem, a to komunikačně-artikulační vrstvou textů – jejich tematicko-rematickou výstavbou. Těžiště této knihy spočívá v historicko-metodologickém přehledu příspěvků zabývajících se problematikou tématu a rématu. Jsou zde reflektovány práce časopisecké, sborníkové i monografické, které byly vydány u nás i v zahraničí. Jedná se o komplexní sondu do této problematiky, jejíž úkolem je přiblížit vliv a ustálenost (nejen) českých konceptů tématu a rématu v domácí i zahraniční lingvistice. V knize jsou také představeny některé dílčí výzkumy, které byly ze základních konceptů odvozeny a které mohou být v modifikované podobě užity např. k odhalení persvazivní linie textů. Kromě reklamního komunikátu je analyzován také publicistický text a spontánní dialogický text.... celý text
Vydání (1)
Není téma jako téma
2014, Univerzita Palackého (Olomouc)
ISBN: 978-80-244-4340-9Autorovy další knížky
2014 | Metodologie výzkumu v oblasti kritické analýzy diskurzu |
2014 | Konverzační analýza (nejen) po česku |
2014 | Není téma jako téma |
2014 | Tematická výstavba spontánních komunikátů |