Radostí ku síle: Konzumerismus a masový cestovní ruch ve Třetí říši vydání

nehodnoceno
Radostí ku síle: Konzumerismus a masový cestovní ruch ve Třetí říši
https://www.databazeknih.cz/img/books/53_/530322/bmid_radosti-ku-sile-konzumerismus-a-mas-65a69a516d482.jpg 0 0 0

Americká historička Shelley Baranowski analyzuje na základě rozsáhlého archivního výzkumu nacistickou agenturu pro volný čas a cestovní ruch Kraft durch Freude (KdF). Volnočasová organizace představovala nejodhodlanější pokus nacistické říše o snížení napětí mezi cíli režimu na straně jedné a individuálními přáními Němců na straně druhé, za současného zvyšování výdajů na zbrojení a udržení spotřeby. KdF se zkrášlováním továren, organizováním sportovních aktivit, kulturních akcí i masového cestovního ruchu snažila zlepšit postavení dělníků a integrovat je do národa. Udržovala nízké ceny, aby se její klienti mohli programů účastnit, aniž by se zvyšovaly mzdy, což by zase ohrozilo zbrojení. S KdF byli spokojeni dělníci, ale přitahovala rovněž střední třídu, hledající dobrodružství, osobní pohodlí a požitky, a to zejména v cestovním ruchu. Motivace klientů se sice mnohdy odlišovaly od nacistického ideálu jednotného, zpolitizovaného „národního společenství“, ale i tak se KdF stala nejoblíbenější institucí režimu díky tomu, že se přizpůsobila očekáváním spotřebitelů. Své služby nicméně poskytovala pouze rasově vhodným Němcům, navíc se neubránila protežování nacistických funkcionářů, čímž segregovala oběti nacistického režimu od německého „národního společenství“. Kniha Radostí ku síle seznamuje čtenáře s nejznámějšími turistickými destinacemi, hodnocením klientů i zprávami agentů tajné policie, která dovolené bedlivě sledovala.... celý text

Literatura naučná Historie
Vydáno: , Academia
Originální název:

Strength through Joy: Consumerism and Mass Tourism in the Third Reich, 2004


více info...

Vydání (1)


Radostí ku síle: Konzumerismus a masový cestovní ruch ve Třetí říši
Radostí ku síle: Konzumerismus a masový cestovní ruch ve Třetí říši

papírová kniha 2024, Academia

ISBN: 9788020034779

Štítky knihy

nacismus cestovní ruch, turismus Třetí říše (Nacistické Německo), 1933-1945 volnočasové aktivity dějiny institucí a organizací

Autorovy knížky

Shelley Baranowski
americká, 1946
2024  0%Radostí ku síle: Konzumerismus a masový cestovní ruch ve Třetí říši
Skrýt reklamy