Co už tu zbývá z Karla Čapka? diskuze
Filip Komberec
První oddíl knihy se zabývá prezentací Čapkova díla v učebních textech pro střední školy v období 1918–2018 ve vztahu k literárněvědné recepci a proměňujícímu se kurikulárnímu kontextu. Zvláštní pozornost je věnována Čapkovým románům (především Krakatitu, tzv. noetické trilogii a Válce s Mloky), autorským komentářům a dramatu R. U. R., problematice výkladu nebo metodickému aparátu k čítankovým ukázkám. V druhém oddílu jsou vymezena východiska interpretace, vyjasněna vlastní pozice v kontextu současných paradigmat literárního vzdělávání a formulována koncepce formativních účinků narativní fikce na mysl a život čtenáře. Poté jsou navrženy možné přístupy a metody, které by se vyvarovaly úskalí a chyb zjištěných v empirickém šetření prvního oddílu a rozšířily potenciální možnosti práce s Čapkovými texty v duchu „první osoby“. Knihu uzavírají doporučení pro pedagogickou praxi a návrh inovativní podoby učebního textu.... celý text
Diskuze o knize (0)
Přidat komentářŠtítky knihy
pedagogika Karel Čapek, 1890-1938 literární výchova interpretace textu
Autorovy další knížky
2018 | Co už tu zbývá z Karla Čapka? |
2012 | Petr Pazdera Payne: Literární studie |
2016 | Světlem i stínem: Nad básnickým dílem Pavla Rejchrta |