Parní lokomotivy řad 475.0, 476.1 a 477.0 (1) diskuze
Vladislav Borek
Parní lokomotivy řady 475.0, 476.1 a 477.0 série
1. díl >
Poznatky z konstrukce a výroby lokomotiv konstrukční řady 475.0 byly využity při přípravě nových řad 476.1 a 477.0, lidově nazývané " Papoušci". Tyto lokomotivy se na rozdíl od své předchůdkyně objevily v provozu až v 50. letech minulého století. Šťastně zvolené technické parametry pomohly k mnohem širšímu využití strojů, než bylo původně plánováno. Jejich využití pro těžké osobní vlaky v okolí velkých aglomerací se během krátké doby změnilo. Postupně byly lokomotivy nasazovány do rychlíkových souprav i nákladních vlaků. Svou spolehlivostí a výkonem si získaly oprávněně uznání již ve své době. První díl monografie je věnován zejména řadě 475.001 a její provozní i dílenské historii. Zajímavé je i porovnání našich velkých tendrových lokomotiv s podobnými řadami v Evropě. Poslední část knihy přináší životopisy lokomotiv 475.101 až 38.... celý text
Diskuze o knize (0)
Přidat komentářAutorovy další knížky
2000 | Motorové lokomotivy T 658.0, T 698.0, T 678.0, T 679.0 |
2013 | Parní lokomotivy řady 556.0 |
2008 | Parní lokomotivy řad 476.1 a 477.0 |
2009 | Parní lokomotivy řad 475.0, 476.1 a 477.0 (1) |
2011 | Ozubnicové lokomotivy našich drah |