Šimonovy pracovní listy 23 - Rozvoj slovní zásoby diskuze
Marie Těthalová
Jak podpořit rozvoj slovní zásoby dítěte mezi třetím a šestým rokem věku? Kromě společného čtení a prohlížení knížek je to rozhovor, povídání o tom, co se stalo, co nás čeká, na co se těšíme, co máme rádi. První část pracovních listů je věnovaná podstatným jménům, konkrétně nadřazeným a podřazeným výrazům. Dalším důležitým okruhem jsou přídavná jména. Děti budou poznávat, jaké mají nejrůznější předměty vlastnosti, a budou se je učit správně pojmenovávat. Děti se také seznámí s různými způsoby, jimiž mohou pojmenovat jednu věc. Nepůjde o prostá synonyma, ale o určitý posun významu. Důležitým tématem jsou také slovesa, díky nimž můžeme vyjádřit, kdo co dělá a umí. Součástí komunikační kompetence je též schopnost říci si o to, co potřebujeme, poděkovat druhým za to, co pro nás udělali, pochválit to, co se nám líbí, a též vhodný pozdrav a rozloučení. Závěrečné úkoly se tedy věnují právě těmto výrazům, které otevírají cestu k druhým lidem.... celý text
Diskuze o knize (0)
Přidat komentářAutorovy další knížky
2016 | O duši a sexu |
2017 | Šimonovy pracovní listy 25 - Hravá grafomotorika |
2016 | Hrajeme si se slovy |
2019 | Co teď a co potom? |
2016 | Počítání pro předškoláky |