Aby člověk neupadal v nečlověka. Komenského pedagogická humanizace jako antropologický problém hodnocení

Aby člověk neupadal v nečlověka. Komenského pedagogická humanizace jako antropologický problém
https://www.databazeknih.cz/img/books/32_/320309/mid_aby-clovek-neupadal-v-necloveka-kom-cL0-320309.jpg 5 1 1

Lidskost je vzácná "komodita". Je tím vzácnější, čím intenzivněji jsme si vědomi jejího nedostatku. Od dob osvícenství západní civilizace věřila, že lidskost bude postupovat vpřed společně s rozumovým poznáním a vědou. Že scientia zajistí conscientia. Vždyť přece ten, kdo správně ví, bude i správně jednat. Tak se v duchu kantovského „sapere aude“ optimisticky očekával všeobecný pokrok humanity. Historická zkušenost však ukázala, že s lidskou povahou je to složitější. Je sice pravda, že v oblasti vědecko-technického poznání západní svět zaznamenal mimořádný rozvoj, který mu skýtá nebývalou moc a blahobyt, lidskost však pokulhává, dokonce prodělává krizi. Kultura nadbytku a prosperity ostře kontrastuje se skutečností bídy milionů hladovějících, strádajících, negramotných či marginalizovaných jedinců i celých národů, kterým „civilizovaný“ svět neumí pomoci, neboť má dost problémů sám se sebou. Může s tím škola něco udělat? Může výchova pomoci člověku stát se tím, kým být má? Je v moci výchovy humanizovat člověka? Komenský věřil, že ano. Kniha předkládá jeho pojetí zlidšťování člověka, resp. pedagogické humanizace.... celý text

5
1 x
4
0 x
3
0 x
2
0 x
1
0 x
0 x

Hodnocení knihy Aby člověk neupadal v nečlověka. Komenského pedagogická humanizace jako antropologický problém: 100 %
Počet hvězdičkových hodnocení: 1


Každý uživatel musí ohodnotit alespoň 20 knih, aby se jeho hodnocení začalo započítávat do výsledného hodnocení. Z toho důvodu se může lišit počet započítaných hodnocení v grafu nahoře, se všemi hodnotícími níže. Ti, jejichž hodnocení se zatím nezapočítává, mají za svou přezídvkou označení (n).