Hudební analýza
Miloš Hons
V historickém nahlížení na hudbu se setkáváme s názorem, že dokonalý citový prožitek z hudebního díla má pouze ten, kdo hudbě "rozumí". Atraktivnost a neutuchající zájem o hudební pořady, při nichž je posluchačům rozkrývána specifičnost "hudební řeči" velkých skladatelských osobností, svědčí o tom, že umění chápat a porozumět hudbě různých stylů, žánrů a epoch není doménou jen hudebních profesionálů. Dnes již legendární cykly L. Bernsteina s Newyorskou filharmonií či V. Neumanna s Českou filharmonií jsou reprezentativním typem spojení hudební teorie a praxe na základě analytického výkladu. Předkládaná kniha, v současnosti jediná tohoto zaměření, provází čtenáře srozumitelnou formou širokou problematikou hudební analýzy, jejímž smyslem je v nejobecnějším slova smyslu odhalit, jak je skladba udělána, co je na ní cenné, jedinečné, co vyjadřuje a sděluje.... celý text
5 | 1 | |
4 | 0 | |
3 | 0 | |
2 | 0 | |
1 | 0 | |
odpad | 0 |
Každý uživatel musí ohodnotit alespoň 20 knih, aby se jeho hodnocení začalo započítávat do výsledného hodnocení. Z toho důvodu se může lišit počet započítaných hodnocení ve statistice nahoře, se všemi hodnotícími níže.
Autorovy další knížky
2010 | Hudební analýza |
2005 | Hudba zvaná symfonie |
2016 | Hudba jako horký tep života |
2012 | Boj o českou moderní hudbu (1860-1900) |