Latina pro gymnázia I. hodnocení
Jiří Pech , Pavel Rak
Zcela originálně koncipovaná učebnice je určena nejen pro školy a kursy, ale i pro samouky. Je rozvržena do tří dílů - první dva díly poskytují základy latinské mluvnice a slovní zásoby, třetí díl bude čítanka originálních latinských textů. Rozsáhlý studijní i procvičující materiál, graficky rozlišený na studijní minimum a rozšiřující výuku, umožňuje použití učebnice pro základní kurs latiny a zároveň pro náročnější typy výuky. Předností učebnice je i to, že prezentuje spojitost původních latinských slov s živými slovy, případně slovními spojeními v současné češtině. Text je oživen fotografiemi některých uměleckých děl a humoristickými ilustracemi Pavla Raka na téma starých řeckých bájí. Mluvnice prvního dílu učebnice obsahuje kompletní pravidelné skloňování, veškeré tvary slovesného prézentního kmene a základní prvky syntaxe, druhý díl dokončuje nauku o latinském slovese. Oba díly mají schvalovací doložku MŠMT ČR. První díl zcela nové učebnice latiny, kterou charakterizují: - originální koncepce slovní zásoby zdůrazňující slovotvorné souvislosti a podněcující logickou stránku učení - uvádění latinských slov, slovních spojení, rčení a dalších jazykových jevů do vztahů k obdobným prvkům živým v současné češtině - rozšíření vědomostí o slovní zásobě současné češtiny včetně výslovnosti a pravopisu slov přejatých z latiny - texty a cvičení založené výhradně na původní latinské literatuře - bohatý výběr cvičení - koncepce usnadňující práci méně zkušeným učitelům a umožňující individuální studium Z Latiny pochází většina cizích slov v češtině, tato učebnice je pro každého, kdo se chce přiblížit k tradicím evropské kultury a vzdělanosti. Učebnice je určena pro školy, kursy, samouky a pro každého zájemce o jazyk.... celý text
5 |
|
10 x |
4 |
|
1 x |
3 |
|
2 x |
2 |
|
0 x |
1 |
|
0 x |
ztráta času |
|
0 x |
Hodnocení knihy Latina pro gymnázia I.: 92 %
Počet hvězdičkových hodnocení: 13
Každý uživatel musí ohodnotit alespoň 20 knih, aby se jeho hodnocení začalo započítávat do výsledného hodnocení. Z toho důvodu se může lišit počet započítaných hodnocení ve statistice nahoře, se všemi hodnotícími níže.