Poznámky ke studiím nových médií hodnocení
Jakub Macek
V přepracované verzi své disertační práce autor rozvíjí předpoklad, že studia nových médií spojuje řada rysů, které odrážejí jejich historický vývoj, rozvětvenost jejich kořenů i povahu hledání rámcové epistemologické shody. Zároveň předkládá k diskusi konceptuální rámec nových médií, vyvozený z kritického zhodnocení klíčových proudů diskuse o nich. První kapitola formuluje cíle a zasazuje předmět úvah do kontextu oboru mediálních studií. Druhá a třetí kapitola mají charakter přehledových statí. Ve druhé (Poznámky k vývoji studií novách médií) se autor věnuje vývoji a historickým proměnám studií nových médií. Na pozadí periodizace tohoto vývoje přibližuje základní tendence, které lze v reflexi nových médií vysledovat. Třetí kapitola (Poznámky ke kritice studií nových médií) se věnuje dvěma klíčovým liniím kritiky. První z nich se obrací vůči teoretickému redukcionismu či technologickému determinismu a je východiskem snah o rozvinutí celostního přístupu k novým médiím. Druhá, kritika rétoriky novosti, je vedena především z pozic historie technologií a kritické politické ekonomie nových médií. Závěrečná kapitola (Poznámky k definici: třídimenzionální koncept nových médií) je statí teoretickou. Promýšlí obecný konceptuální model nových médií, založený na Giddensově strukturační teorii a přístupný z pozice většiny základních paradigmat výzkumu a teorie médií.... celý text
5 |
|
1 x |
4 |
|
2 x |
3 |
|
0 x |
2 |
|
0 x |
1 |
|
0 x |
ztráta času |
|
0 x |
Hodnocení knihy Poznámky ke studiím nových médií: 87 %
Počet hvězdičkových hodnocení: 3
Každý uživatel musí ohodnotit alespoň 20 knih, aby se jeho hodnocení začalo započítávat do výsledného hodnocení. Z toho důvodu se může lišit počet započítaných hodnocení ve statistice nahoře, se všemi hodnotícími níže.
Štítky knihy
masmédia (tisk, rozhlas, TV, internet)
Autorovy další knížky
2005 | Normativní systémy v kyberprostoru (úvod do studia) |
2006 | Fandom a text |
2016 | Média v pohybu |
2013 | Poznámky ke studiím nových médií |
2011 | Úvod do nových médií |