Programování v GDI+ v příkladech hodnocení
Radek Chalupa
Tato kniha je určena programátorům v Microsoft Visual C++, kteří se chtějí naučit něco více o práci s grafikou, především obrázky a fotografiemi. Čtenáři se naučí využívat knihovnu GDI+ která je standardní součástí vývojářského balíku Microsoft Platform SDK pro Windows.U čtenářů se předpokládá alespoň základní znalost jazyka C++ a vývojového prostředí Microsoft Visual C++. Ukázkové projekty jsou vytvořeny v prostředí Microsoft Visual Studio 2005 s využitím knihovny ATL. V úvodní kapitole se čtenáři se naučí jak správně inicializovat knihovnu GDI+ pro použití ve vlastním programu. Dále se naučí jak v GDI+ správně detekovat chyby a jak získat informace o podporovaných grafických kodecích a dekodérech. V následující kapitole je posána práce s fotografiemi (resp. obecně s jakýmikoliv grafickými soubory). Autor ukáže jak načítat grafické soubory různých formátů a jak při jejich zobrazování zabránit nežádoucímu problikávání pozadí. Dále kniha popisuje jak načtený (a případně upravený) obrázek uložit do zvoleného formátu a jak v případě JPEG formátu nastavit požadovanou kvalitu komprese při ukládání. Následující kapitola se podrobněji věnuje různým způsobům vykreslení grafického souboru s volitelnou kvalitou interpolace při vykreslení v jiné než plné velikosti. Naučíme se i získat a vykreslit rychlý náhled obrázku, který může být v některých grafických souborech uložen separátně. V další kapitole již kniha přejde k úpravám fotografií. Jsou ukázány možnosti, které poskytuje knihovna GDI+ pro velice rychlou a efektivní modifikaci grafických dat. V knize najdete i ukázku tvorby grafických filtrů včetně použití alfa-kanálu, tedy definování stupně průhlednosti daného bobu nebo oblasti obrázku. Dále je ukázána tvorba a zobrazení histogramu obrázku jak celkového, tak pro jednotlivé barevné složky. Další kapitola je věnována načtení EXIF informací, které mohou být obsaženy v některých fotografiích a dále jejich úpravě a zápisem zpět do souboru.Vysvětleno je jak kreslit přímo na plochu obrázku a výsledek samozřejmě uložit zpět do souboru. Příkladem bude zápis copyrightu vlastního textu do fotografie.... celý text
Zatím zde nejsou žádná hvězdičková hodnocení. Knihu můžete ohodnotit hvězdičkami nad její obálkou.
Štítky knihy
programování jazyk C, C++, C# MS Visual Studio GDI, GDI+ (Graphics Device Interface) Windows API (Application Programming Interface) ATL (Active Template Library)Autorovy další knížky
2006 | Programování COM objektů, ActiveX a Win32 aplikací s využitím knihovny ATL |
2004 | Fotografie, hudba a video ve Windows XP |
2007 | Programování v GDI+ v příkladech |
2012 | Efektivní krizová komunikace |
2003 | 1001 tipů a triků pro Visual C++ |