Projekt R1 aneb vozidlo, které nedostalo šanci hodnocení
Robert Mara
V roce 1967 bylo přistoupeno k výstavbě podzemní dráhy (metra) v hlavním městě tehdejšího Československa Praze. Na základě výběrového řízení byly vybrány dvouvozové rychlodrážní jednotky R1, navržené ČKD Praha. Během krátké doby let 1968 až 1971 následoval vývoj a konstrukce nového vozidla. V letech 1970 až 1971 byla v blízkosti budoucího depa metra Kačerov vybudována krátká zkušební trať pro vyzkoušení dvou prototypů, jejichž provoz zde začal v květnu 1971. Počátkem roku 1971 však došlo k zásadnímu rozhodnutí o použití vozů metra sovětské výroby a tím byl československý projekt ukončen.... celý text
5 |
|
1 x |
4 |
|
0 x |
3 |
|
0 x |
2 |
|
0 x |
1 |
|
0 x |
ztráta času |
|
0 x |
Hodnocení knihy Projekt R1 aneb vozidlo, které nedostalo šanci: 100 %
Počet hvězdičkových hodnocení: 1
Každý uživatel musí ohodnotit alespoň 20 knih, aby se jeho hodnocení začalo započítávat do výsledného hodnocení. Z toho důvodu se může lišit počet započítaných hodnocení ve statistice nahoře, se všemi hodnotícími níže.
Štítky knihy
Praha železnice metro projektování odborná literatura městská hromadná doprava
Autorovy další knížky
2012 | Pražské tramvaje |
2006 | Tramvaje TATRA T2 |
Tramvaj Tatra T3 | |
2000 | Tramvaje T3 |
2009 | Pražské metro v datech |