Rozvoj dovedností dospělých lidí s mentálním postižením hodnocení
Vendula Solovská , kolektiv autorů
Lidé s mentálním postižením tráví většinu času mezi lidmi s handicapem, mají méně kontaktů s většinovou společností. Nemají tak možnost získat dostatečnou sociální zkušenost, proces učení se sociálním dovednostem je u těchto lidí náročný. Často je trápí neobratnost při komunikaci, nedorozumění, negativní reakce ze strany okolí, nízká sebedůvěra. Snižují se jejich šance na trhu práce, prohlubují se sociální bariery mezi lidmi s postižením a většinovou společností. Pro odstranění těchto barier je zapotřebí zaměřit se u nich na podporu sociálních dovedností. Jednotlivé aktivity jsou v rámci každé kapitoly řazeny od méně náročných po náročnější. První části kapitoly tak obsahuje aktivity, které lze uskutečnit i s klienty, u kterých jsou jednotlivé dovednosti a schopnosti zastoupeny pouze v omezené míře, zatímco závěr každé z kapitol se věnuje aktivitám určeným pro klienty, u kterých jsou dané schopnosti a dovednosti již více rozvinuty. Knihu využijí především speciální pedagogové, lidé, kteří pracují s dospívajícími a dospělými osobami s mentální retardací. Mgr. Martina Kunčíková působí na katedře sociologie a andragogiky FF UP v Olomouci. Bc. Vendula Solovská, Dis., pracuje jako vedoucí sociální služby Aktivizační a rozvojové programy, vede a koordinuje pracovníky sociální služby SPOLU Olomouc, Středisko podpory integrace, Olomouc. Mgr. Petra Jurkovičová, Ph.D., pracuje jako odborná asistentka Ústavu speciálněpedagogických studií PdF UP v Olomouci. Vedla odborný seminář na téma rané péče o děti s kombinovaným postižením, organizovala podpornou skupinu pro dospělé klienty s mentálním postižením v Centru denních služeb Oáza Zábřeh. Mgr. Markéta Pavlíková je logopedka a pracovala s osobami s handicapem.... celý text
5 |
|
1 x |
4 |
|
1 x |
3 |
|
0 x |
2 |
|
0 x |
1 |
|
0 x |
|
0 x |
Hodnocení knihy Rozvoj dovedností dospělých lidí s mentálním postižením: 90 %
Počet hvězdičkových hodnocení: 2
Každý uživatel musí ohodnotit alespoň 20 knih, aby se jeho hodnocení začalo započítávat do výsledného hodnocení. Z toho důvodu se může lišit počet započítaných hodnocení v grafu nahoře, se všemi hodnotícími níže. Ti, jejichž hodnocení se zatím nezapočítává, mají za svou přezídvkou označení (n).