Spanda Gíta hodnocení
Jiří Krutina
V Indii existují dvě filosofie: Védanta advaita a kašmírský šivaismus, který rovněž učí nedvojnost, advaitu. Ramana Maháriši, nejznámější představitel advaity védanty, zcela jasně prohlašuje, že oba systémy jsou si rovny, směřují k témuž cíli. Mazi jejich mistry není sporů, ale panuje shoda a přátelsky se stýkají. Nejznámější představitelem kašmírského šivaismu je swání Muktánanda, žák Nitjánandy. Poslední, ač je málo znám, je svým dosažením plně srovnatelný s Ramandou Maháriši. Hlavní rozdíl mezi oběma systémy je v názoru na tvořivou moc vědomí Já. V advaitě je nazývána májou, což je doslova klam, iluze. Kašmírský šivaismus ji považuje za Šakti, Spandu, pohyb nejvyšší Skutečnosti, která je její nedílnou a rovnocenou součástí. Tyto rozdíly v obou systémech se promítají i do jejich praxe. Šivaismus pracuje i se Šakti. Autor se ve své knize věnuje převážně tvořivému aspektu vědomí Já jsem a podává i návod k jeho rozvíjení. Nepíše pouze ze svých znalostí, ale ze své zkušenosti, ke které mu dopomohlo osobní vnitřní spojení s mistrem Nitjánandou. Tím je jeho kniha hodnotnější. Je nesporně přínosem pro opravdové hledající.... celý text
Zatím zde nejsou žádná hvězdičková hodnocení. Knihu můžete ohodnotit hvězdičkami nad její obálkou.
Autorovy další knížky
2010 | Němci |
2010 | Uvědomění vědomí |
2015 | Bitva u Domažlic |
2010 | Stezkou siddhů - díl 1 |
2013 | Odhalená tvář Němců |