Kdo klikne, koupí, lže nebo zemře: Síla předpovědí pomocí prediktivní analytiky bazar

nehodnoceno
Kdo klikne, koupí, lže nebo zemře: Síla předpovědí pomocí prediktivní analytiky
https://www.databazeknih.cz/img/books/22_/220549/bmid_kdo-klikne-koupi-lze-nebo-zemre-sil-220549.jpg 0 0 0

Prediktivní analytika pro každého. I tak lze charakterizovat tuto sofistikovanou knihu, která je plně přístupná i čtenářům-„neanalytikům“. Počítače lze ze záplavy dostupných dat doslova naučit predikovat chování konkrétních jednotlivců, např. zákazníků, internetových uživatelů, pacientů a pojištěnců, voličů, studentů, zaměstnanců, dlužníků, podvodníků či zločinců – a chytré firmy tak již činí: např. modelují, kdo pravděpodobně klepne myší na reklamu, provede nákup, hodlá ukončit smlouvu, podvádí nebo v blízké době zemře – což se zvláště v oborech jako je marketing a prodej, finanční či pojistné riziko, zdravotní péče, filtrování spamu nebo boj s kriminalitou, nesmírně počítá. Autor ve čtivé knize představuje nejzajímavější existující aplikace a případové studie tvorby předpovědí i výzvy pro jejich další zdokonalování. Dozvíte se mimo jiné: * proč dokázala banka Chase predikovat hypoteční riziko ještě před krizí, * že lze určit, kdo zanechá studia nebo se rozvede, a to dříve, než si to sám uvědomí, * proč dřívější odchod do důchodu zkracuje očekávanou dobu života, * že hladoví soudci vynášejí méně příznivé verdikty a zločin na rozdíl od blesku udeří dvakrát, * jak prodejní řetězec Target pozná těhotenství zákaznic a Hewlett-Packard, kdo z jeho zaměstnanců hodlá odejít, * která slova v seznamovacích inzerátech zvyšují a snižují šance, * jak počítač IBM Watson dokázal pomocí predikování správných odpovědí porazit vítěze obdoby televizní vědomostní soutěže Riskuj!, * jak pomohly predikce Obamovi vyhrát volby v r. 2012, * co predikuje BBC, Citibank, Facebook, Ford, Google, IBM, IRS, Match.com, MTV, Netflix, Pandora, PayPal, Pfizer, Telenor, U.S. Bank, Wikipedia. Myšlenky obsažené v knize jsou vhodným protějškem k dílům N. N. Taleba, podle něhož jsou predikce do značné míry odsouzeny k neúspěchu. Pravda, některé události jsou černými labutěmi, ale většina lidského jednání je pravidelná a předvídatelná. Většina labutí je tudíž bílých. „To, co dokázal Nate Silver (autor knihy Signál a šum) v pokeru a politice, předvádí tato kniha pro vše ostatní. S širokým záběrem, výborně napsaná, srozumitelná i pro laiky.“ — David Leinweber, autor knihy Nerds on Wall Street: Math, Machines and Wired Markets „Kniha je manuálem pro život ve 21. století. Na odvozování predikcí z velkých dat („big data“) už stojí ve vědě, bysnysu, financích, sportu nebo politice téměř vše. A Eric Siegel je v tom ideálním průvodcem.“ — Stephen Baker, autor knih Numerati: O touze porozumět a předpovědět lidské chování v digitálním věku a Final Jeopardy: Man vs Machine and the Quest to Know Everything Kniha byla po řadu měsíců bestsellerem č. 1 na Amazon v několika kategoriích, např. Business Planning & Forecasting.... celý text

Literatura naučná Ekonomie a obchod
Vydáno: , BizBooks
Originální název:

Predictive Analytics: The Power to Predict Who Will Click, Buy, Lie, or Die


více info...

Bazar (1)

Kdo klikne, koupí, lže nebo zemře: Síla předpovědí pomocí prediktivní analytiky 150 Kč + 80 doprava

lehce opotřebovaná , Plzeň


Ron
prodejce

Autorovy knížky

2014  0%Kdo klikne, koupí, lže nebo zemře: Síla předpovědí pomocí prediktivní analytiky