Úvod do mediálních studií bazar
Eva Chlumská
Hned v úvodu je třeba upozornit na to, že poznatky nabyté z této studijní opory jsou základními informacemi, které k jednotlivým tématům získáte. Ucelenější obraz o mediálních studiích si můžete udělat přečtením doporučené literatury. Tento text vzniká jako studijní opora pro studentky a studenty fi lmové a divadelní vědy, nikoliv žurnalistiky a mediálních studií. Jeho ambicí tedy není podat vyčerpávající popis tohoto oboru, ale vybrat ta nejdůležitější a nejzajímavější témata v mediálních studiích. Cílem předmětu Úvod do mediálních studií je seznámit studenty a studentky se základními pojmy, stručným historickým vývojem a současnými koncepcemi oboru mediálních studií z hlediska fungování médií i zkoumání mediálních publik. Nejdůležitější však je získat kritický přístup k mediální produkci. Proč je vůbec zapotřebí věnovat se studiu masových médií? Média dnes bereme jako samozřejmost. Zkuste si představit svět, kde by média neexistovala. Žádná televize, rozhlas, noviny, ale ani knihy nebo fi lmy, případně hudební nahrávky. Taková představa je téměř nemožná. Média jsou totiž všudypřítomná. Obklopují nás na ulici, ale i v našem soukromí. Jsou zkrátka součástí našeho každodenního života. Zvykli jsme si podle médií strukturovat čas, nechat se jimi poučovat i bavit. V západní společnosti hrají média jednu ze zásadních rolí při socializaci, tedy našem začleňování se do společnosti. Média nám představují svět hodnot, postojů a soudů, ale nabízejí i pestrou paletu společenských rolí, které můžeme následovat, proto je velmi důležité zjistit, jakým způsobem média s realitou nakládají a jaké obrazy reality nám vlastně předkládají. V textu se budete setkávat s označením mediální nebo kulturní text. Toto označení se nevztahuje nutně jen na psané texty, texty v tomto pojetí mohou být různé typy komplexních komunikátů. Za texty lze tedy považovat např. fi lm, hudební videoklip, televizní pořad, fotografi i atd. Na základě toho pak můžeme tyto texty „číst“. Termín čtení tak odkazuje ke čtenářově aktivitě při konstrukci významů z textů.... celý text
Bazar (0)
Zatím zde není žádný nabídkový inzerát.
Když se přihlásite, můžete vložit poptávkový inzerát.
Autorovy další knížky
1975 | Lékařská terminologie |
2014 | V mezích přípustnosti. Cenzura ve filmu a televizi |
2013 | Úvod do mediálních studií |
2015 | Boření mýtů: k současné neheteronormativní televizní seriálové produkci |
1971 | Úvod do francouzské lékařské terminologie |