Aha! faktor: Co se děje ve vašem mozku, když dostanete brilantní nápad
Mark Beeman , John Kounios
Fascinující pohled na lidský mozek a jeho nekonečné možnosti! Aha momentem označujeme okamžik náhlého uvědomění a poznání, jemuž psychologové říkají kreativní vhled. Má na svědomí řadu vědeckých objevů i výjimečných uměleckých děl. Tyto chvíle nečekaného prozření ale nejsou jen výsadou slavných. Prožít je může úplně každý. Kniha Aha faktor nabízí fascinující pohled na lidský mozek a jeho zdánlivě nekonečné možnosti, jak nás neustále překvapovat. Dozvíte se v ní, kde se bere vhled a co říká věda o možnostech jeho stimulace. Poutavý styl vás přenese až za hranice vědeckých principů a nabídne vám metody, jak využít vlastní kreativní potenciál doma i v zaměstnání. Na spoustě názorných příběhů z historie i současnosti ilustrují autoři jedinečnost tohoto fenoménu. Přijměte pozvání na slavnostní večeři s Kryštofem Kolumbem, baseballový zápas s režisérem filmových hitů studia Disney Pixar, výpravu do snů sira Paula McCartneyho či nahlédnutí do zákulisí koncertu Elvise Presleyho a odhalte, jak mocné a pro život přínosné mohou tyto aha momenty být. Zjistíte dále: - jaký je vztah mezi vhledem a kreativitou; - jak se vhled liší od analytického myšlení; - jak se poznají vhleduplní lidé; - jak fungují jednotlivé mozkové hemisféry; - jak číst signály mozku a co nám chce sdělit naše intuice.... celý text
Literatura naučná Psychologie a pedagogika Přírodní vědy
Vydáno: 2015 , BizBooksOriginální název:
The Eureka Factor: Aha Moments, Creative Insight, and the Brain, 2014
více info...
Přidat komentář
Základní myšlenka je velmi zajímavá. Nejdůležitější a nejkreativnější myšlenky nebyly vytvořeny na základě logického uvažování, ale náhlým nápadem, který podvědomí najednou uvolnilo do vědomí. Podobný zážitek popisuje mnoho vědců a umělců. Kniha se dala napsat daleko čtivěji, ale i tak je díky neobvyklému pohledu velmi zajímavá.
Jsem ráda, že jsem knihu četla. Všude se skloňuje slovo kreativita, ale nevzpomínám si, že bych četla knihu, která by tuto oblast přímo zkoumala. Aha! faktor se nečetla lehce a není ani příliš zajímavě napsaný. Je na hony vzdálený bombastickým, ale informačně jalovým bestsellerům. Publikace byla pro mě přínosná. Půjčila jsem si ji hlavně díky tomu, že jsem nečetla nic, co by se přímo zabývalo aha efektem, který většina zná. Kreativita obecně mě až tak moc nezajímala. Ale obojí spolu nakonec souvisí.
Příběhy v knize byly zajímavé. Dlouho jsem si nemohla poskládat v hlavě, co ten vhled vlastně je. Celá kniha je více méně vědecký posudek, takže super pro lidi, co se zajímají nebo zabývají psychologií. Pro běžného čtenáře to zase tolik není. Ale jsem ráda, že jsem si ji přečetla.