Baletní divadlo z pohledů hudební dramaturgie
Miloš Schnierer
Ústředním tématem publikace je sledování baletního umění pod zorným úhlem typu dějového baletního divadla.Z tohoto pohledu autor prioritně charakterizuje původní hudební tvorbu určenou baletním představením. Sleduje také její druhotný nepochybný přínos do koncertní dramaturgie, kde nejlepší díla žijí samostatným koncertním životem, ať již v kompletním tvaru, nebo v autorsky sestavených suitách. Jde o díla 20. století, v němž právě moderní hudba inspiruje choreografy k obohacování baletní techniky.Je zdůrazněna základní průkopnická umělecká síla Ruského baletu Sergeje Ďagileva v Paříži. Publikace současně ukazuje velký přínos české baletní tvorby, zejména v dílech Bohuslava Martinů, což nebylo dosud takto publikováno. Hodnotí zakladatelský přínos Oskara Nedbala a vstupy Vítězslava Nováka na baletní scénu, jakož i přehledy domácí a zahraniční tvorby.... celý text
Autorovy další knížky
2012 | Dějiny hudby |
1992 | Dějiny hudby. Díl 1 |
2005 | Proměny hudebního neoklasicismu |
2017 | Sbírka názorů na současné inscenování oper: Cesta do pekel |
2007 | Český a východoevropský neofolklorismus |