Byznys v plné nahotě
Richard Branson
Kniha Byznys v plné nahotě je návod na to, jak změnit překážky v podnikání na výzvy, problémy na příležitosti a příležitosti na úspěch. Důkazem, že je to opravdu možné, je úspěšný britský podnikatel a miliardář světového jména, sir Richard Branson. Ve své knize nabízí vlastní pohled na své dlouholeté působení v byznysu a odhaluje skutečnosti v pozadí svých nejriskantnějších, nejbrilantnějších a nejodvážnějších podnikatelských aktivit. Čtenáři zjistí, proč se společnost Virgin, kterou Richard Branson založil jako dvacetiletý mladík, pokusila vyzvat na souboj jednu z největších světových superznaček, jak se Virgin Mobile USA stala firmou, která nejrychleji v historii (ještě rychleji než Microsoft, Google a Amazon) docílila zisku přesahujícího miliardu dolarů, i jak je možné, že Richard je jediným člověkem na světě, kterému se podařilo od nuly vybudovat osm miliardových (v amerických dolarech) společností v osmi různých sférách. Jaké vlastnosti hledá Richard Branson u lidí, které zaměstnává? Jak se vyrovnává s krizemi? Které podnikatele obdivuje nejvíc? Objevte skutečný příběh, který se skrývá za úspěchem Virgin Blue v Austrálii, o co ve skutečnosti šlo, když se Virgin Group ucházela o banku Northern Rock, a proč je Richard přesvědčený, že všechny firmy musejí spolupracovat s vládami států při řešení klimatických změn a investovat do budoucnosti naší planety. Byznys v plné nahotě je dynamický, podnětný a vskutku originální průvodce na cestě k úspěchu v podnikání i v životě. Čtenáři v něm najdou nedocenitelné rady s pozoruhodnými a upřímnými příběhy ze zákulisí jak největších úspěchů, tak největších omylů skupiny Virgin. (dobrodružství podnikatele světového formátu)... celý text
Ekonomie a obchod Osobní rozvoj a styl
Vydáno: 2009 , Eastone BooksOriginální název:
Business stripped bare, 2008
více info...
Přidat komentář
Lehce atypická podnikatelská příručka, historie Virgin Group, deník miliardáře, vize i zpověď v jednom. Sir Richard Branson se nesnaží napsat příručku podnikání jako učebnicový text, takže z textu máte krásně uvolněný pocit toho, že si s tímto vizionářem a věčně usměvavým člověkem povídáte někde u táborového ohně při sklence piva, zatímco se griluje maso a kolem houkají sovy.
O to více se pod kůži dostane morálka Virgin Group, osobní postoje Bransona, na kterých je vybudovaná a důvody, proč je tohle obchodní impérium sestávající že 400 firem dlouhodobě na prvních příčkách žebříčku nejoblíbenějších zaměstnavatelů světa.
Branson je anglický Radim Jančura (či spíše obráceně :-)). Dělá do všeho možného od letadel po fittness centra, rád ničí monopoly a ještě radši na tom vydělává.
Branson umí na managera skvěle psát, což dokazuje nejen touto knihou, ale i pravidelnými sloupky v novinách (u nás přetiskuje každý týden HN). Kniha je plná zážitků a poznatků z jeho podnikatelské kariéry. Ale není to jen klasické plácání po ramenou, ale i popis chyb a nezdarů.
Hodně motivační čtení nejen pro začínající podnikatele
Hodně zajímavá kniha, Bransona bych přirovnal do českého prostředí k Jančurovi (majiteli Student Agency). Je to inspirativní osoba a jeho příběh je velmi poučný a zajímavý.
Štítky knihy
zahraniční (mezinárodní) obchod management podnikání organizace času marketing podnikatelé populární hudba obchodování, prodej nakladatelství a vydavatelstvíAutorovy další knížky
2018 | Virgin: Hledání sebe sama |
2015 | Tak to dělá Virgin |
2007 | K čertu s tím - jdeme na to |
2009 | Byznys v plné nahotě |
2015 | Losing my Virginity - Môj vlastný životopis |
Bransonovy knihy žeru. Avšak Business stripped bare z nich hodnotím jako nejslabší. Zřejmě je to tím, že až na pár výjimek se v knize neobjevuje nic, co by nebylo popsáno i v jeho dalších knihách, tudíž toho pro mě nepřinesla tolik nového. Zároveň s odstupem 14 let se některé myšlenky, zejména v kapitole o sociální zodpovědnosti, jeví jako hodně naivní a utopické a jiné naopak působí jako přehnaná panika zanedbávající pokrok. V čem však kniha naprosto splňuje svůj záměr, je nechat čtenáře nahlédnout pod pokličku jednoho z nejúspěšnějších konglomerátů současnosti a zdůraznit pilíře, na nichž je jeho úspěch vystavěn. Třešničkou na dortu pro mě pak byl epilog, kde R.B. dokonale vystihl, o čem by měl smyslupný byznys a život být.