Češi 1942: Jak v Londýně vymysleli atentát na Heydricha
Pavel Kosatík , Marek Rubec
Historie se opakuje. Češi opět nemají svůj samostatný stát. Byli jsme i před Mnichovem, budeme i po něm? Prezident Beneš doufá, že ano. Aby se nemohl opakovat Mnichov, je nutné „zjednodušit“ národnostní strukturu obyvatelstva vyhnáním milionů sudetských Němců. Aby toto bylo možné, je třeba vytvořit situaci, která z Československa vytvoří nikoli jen oběť nacismu, ale také spolubojovníka v boji proti němu. Vražda tyrana tento propagandistický záměr splňuje.... celý text
Přidat komentář
Komiks líčí události kolem exilové vlády ve VB, formování československého odboje a až velmi ke konci samotnou událost kolem atentátu na Heydricha. Grafické zpracování se mi příliš nelíbí, v některých částech je obrazově a částečně i textově nečitelné...Některé pasáže jsou zdlouhavé a jiné (ty důležité) naopak velmi zkrácené.
Oproti minulým dílům zdá se mi tento spíše průměrný, kresbou i pojetím příběhu, a pro mě i historickou věrohodností. Poměrně nepřesvědčivé i jako fikce.
Pozitiva: František Moravec zde působí tak, že by si zasloužil samostatný komiks. Tyhle samorostlé charaktery Kosatíkovi jdou.
Negativa: Není ten Pavel Kosatík proti Benešovi trochu zaujatý?
http://www.listy.cz/archiv.php?cislo=182&clanek=021811
Komiksová podoba kopíruje televizní zpracování. Čtenář se musí hodně soustředit, aby poznal, kdo s kým a o čem mluví.
Třetí díl popisuje dění z Londýna, kde kluci zpunktovali známý atentát, kterej spáchal ten herec z Padesáti odstínu šedi. O operaci Anthropoid toho jako jako správnej Roman Čechmánek vím hodně, ale o exilovém zákulisí zas tak moc ne.
Proto tento díl působil prozatím nejinformativněji i když byl graficky zpracován zatím nejhůř. Neznalý historických osobností českého exilu jsem nepoznával jednotlivé postavy podle jejich podobenství a to - jak by řekl Petr Bende - nende.
7/10 - Škoda, tento díl měl našlápnuto k lepšímu hodnocení. Ukončete prosím výstup a nástup, pečiho literární vrata se zavírají - další stanice komunisti.
Absence barev se zřejmě nechala očekávat, přesto mi těch rozhovorů " ve tmách" přišlo nějak moc, postavy podobné, problém s jejich rozlišením.
Textu bylo chvílemi hodně, jde ale o známou situaci a tak mnoho nového nezaznělo. Líbily se mi rozhovory, jež řešily poválečnou situaci kolem odsunu Němců. Největším přínosem tohoto komiksu je podle mne zpřístupnění našich dějin širšímu okruhu čtenářů. Podobně jako tomu bylo v minulých dílech. Překvapilo mě, že se uvažovalo o zachování pomnichovských hranic a že vyjednávání kolem poválečných hranic byla tak složitá - za cenu příklonu k Sovětům. Zajímalo by mě, zda si Beneš opravdu myslel, že socialisté a komunisté vytvoří společnou stranu....nu- to se tedy opravdu spletl a muselo to vše pro něho být hrozné.
Tenhle komiks mě zatím z těch prvních třech bavil nejméně. Ilustrace se mi nelíbily a příběh mohl být klidně delší.
Zajímavé téma, ale pojato hodně staticky. Jde vesměs o dialogy hlavních postav, čímž jsou dobře vystihnuty jejich postoje, ale obrázky jsou mnohdy skoro nadbytečné, nijak nedotvářející děj. Jako text by vyjádření psychologie postav bylo ok, ale jako komiks to moc nefungovalo.
Komplexní, zajímavé, celkový dojem moc fajn... Akorát v těch kresbách resp. postavách se člověk trochu ztrácí :-/
Tato třetí kniha, která zatím vyšla, je pro mě rozpačitá. Z hlediska psychologického a popisu postav, je to dobré, to mi sedí, ale z hlediska zábavního, je to moc unylé a zdlouhavé, kdy rozhodně ne všechny rozhovory, které jsou zde prezentovány, vedou k nějakému smysluplnému vyústění. Zrovna z téhle látky se dalo vytěžit o hodně více, přece jen je to jeden z nejstatečnějších činů s nejděsivějšími následky v našich dějinách. Více: http://www.comics-blog.cz/2015/01/836-cesi-1942-jak-v-londyne-vymysleli.html
Pro historie chtivé dobrý počin do začátku. Kresba zase jiná, ale hodící se k této ne zrovna veselé době.
(SPOILER) Tak tmavé to je až na půdu člověk ab si na to svítil čelovkou, je fajn že jsme rádoby nádoby výtvarník/malíř/spisovatel (bohém) nicméně, když už něco vyplodim proč je utrpení to jen číst/vyznat se v tom...
Obecně (znázorněno i třeba v českém století) tuhle část války rád nemám. V roce 1940 už se řeší kde co a jak bude po válce...V té době bylo velice nejasné, jak válka skončí. A tohle ,,vyhrávání" války od stolu jsem nikdy nechápal.
Provedení velice nepřehledné -
Prakticky se jedná jen o rozhovory před -
Myšlenka přiblížit tyty události lidem v komiksu je plus a samotná událost.