České děti jako čtenáři
Kateřina Homolová , Irena Prázová , Hana Landová , Vít Richter
Čtou děti? Co čtou a kolik čtou? Obstojí kniha a čtení vůbec v konkurenci nových médií? Nebo je pravda, že dnešní děti vlastně nečtou? Kniha přináší výsledky prvního reprezentativního výzkumu českého dětského čtenářství od šesti do čtrnácti let, který realizoval v letech 2013 a 2014 Knihovnický institut Národní knihovny. Výzkum se zaměřil jak na vztah dětí k četbě, tak na specifika čtenářského chování (jako je např. vnímání čtení knih dětmi, frekvence čtení, žánrové preference atd.). Důraz byl rovněž kladen na analýzu rodiny a školy, jež mají na děti v tomto směru největší vliv. Zvláštní pozornost byla věnována vztahu dětí ke knihovnám.... celý text
Přidat komentář
Po sérii knih o čtenářství dospělých přišla u mě řada i na tuto, která se zabývá čtením dětí. A je to hodně zajímavé srovnání. Čtou totiž průměrně méně, než čtou průměrně dospělí. Jen jestli to bohužel neznamená i to, že až budou dospělí, budou číst ještě méně...
My si tady můžeme notovat, jak čteme, ale "tam venku", tam to jaksi začíná slábnout. A už i u dětí...