Český jazyk pro 3. ročník – 1. díl

nehodnoceno
Český jazyk pro 3. ročník – 1. díl
https://www.databazeknih.cz/img/books/34_/340176/mid_cesky-jazyk-pro-3-rocnik-1-dil-b9o-340176.jpg 0 0 0

Učebnice, kterou znáte, byla částečně přepracována tak, aby vyhovovala současným požadavkům na vzdělávání a 2. vydání již nese schvalovací doložku MŠMT pro výuku dle RVP. Nová podoba zachovává celou koncepci, obsah i většinu úkolů, takže neohrozí vaše přípravy z minulých let. Některé starší a pro dnešní děti již méně přitažlivé texty k procvičování učiva však byly nahrazeny působivějšími příběhy. Již v učebnici pro 2. ročník se začínají pravidelněji objevovat postavy Jakoubka a Terezky a jejich kamarádů. Učebnice pro 3. ročník přináší jejich další příhody, které otevírají zajímavá témata k diskuzi. Do češtiny se tak přirozeně a vtipně vnášejí témata multikultury (spolužačka Lin, která se s rodiči přistěhovala z Číny, se učí česky), výchovy ke zdraví (Emil na školním lyžařském zájezdu), moderní školy a rodiny a obecně možností, které život v dnešní době nabízí dětem i dospělým. To zároveň umožnilo posílit komunikativní složku učebnice, témata často zároveň slouží k ústnímu i písemnému projevu dětí a úkoly podporují také komunikační spolupráci ve dvojicích či skupinkách. Celkově se těmito tématy otevírá přístup pro mezioborové souvislosti (Člověk a jeho svět) i průřezová témata. Učebnice je pojata jako pracovní – výklad se přirozeně prolíná s tvůrčími úkoly a procvičovacími pasážemi, děti mají vše pohromadě, snadno se orientují a mohou přímo pracovat se všemi složkami. Učebnice tedy nepotřebuje doplnění pracovním sešitem a pro lepší možnost práce s ní je rozdělena do dvou tenčích sešitů. Výklad i procvičování jsou prezentovány na tématech, která děti buď učí nové věci z jiných oblastí, nebo je vedou k přemýšlení a objevování nových skutečností (léto dříve a dnes, miminko v rodině). Učebnice je přehledně graficky uspořádána a vypravena mnoha ilustracemi. Zdaleka není zanedbána ani komunikační výchova v psaném projevu, k různým literárním a komunikačním postupům se děti dostávají prakticky, aby chápaly jejich potřebu v běžném životě (popis, pracovní postup, výklad, líčení). Obsah: Opakování Věty; tvoříme rozvitou větu Melodie věty O významu slov Významové okruhy Slova jednoznačná a mnohoznačná Slova citově zabarvená Popis Slova spisovná a nespisovná Synonyma a opozita Slova příbuzná Opakování Nezapomeň! Vyjmenovaná slova by - bý fy ly -lý Nehoda my - mý py - pý Krmítko sy - sý vy - vý zy - zý pracovní postup Obsah... celý text

Přidat komentář