Cesta vlka: Přímka úspěchu
Jordan Belfort
Osvojte si umění přesvědčování, vlivu a úspěchu (Master the Art of Persuasion, Influence, and Success). Jordan Belfort – zvěčněný Leonardem DiCapriem ve filmovém hitu Vlk z Wall Street – odhaluje systém prodeje a přesvědčování, díky němuž se z každého může stát opravdová hvězda. Jordan Belfort poprvé odhaluje svá tajemství a prezentuje krok za krokem svůj originální systém, který používal k získání obrovského bohatství pro sebe i klienty. Až dosud byl tento revoluční program k dispozici pouze prostřednictvím on-line kurzu za cenu 1997 dolarů. Nyní ho vbšak můžete objevit i vy, a to za cenu o hodně nižší. Každá technika, každá strategie a každý tip byly testovány v reálných životních situacích a jsou prověřené. Vlk koučuje čtenáře bez ohledu na věk, vzdělání nebo úroveň dosažených dovedností. Úspěšným obchodníkem, vyjednavačem, podnikatelem nebo řečníkem se může stát každý!... celý text
Literatura naučná Ekonomie a obchod Osobní rozvoj a styl
Vydáno: 2018 , OmegaOriginální název:
Way of the Wolf: Straight Line Selling, 2017
více info...
Přidat komentář
Koupil jsem jako audioknihu a naprostá pecka. Prednes Michala Jagelky špičkový. Obsah knihy bomba. Plno knih dá jakýsi návod, nebo nástin toho, co dělat dál, zde jsou i konkrétní fráze a kroky. Vše probráno do detailu. Určitě ji koupím i tištěnou a přečtu, abych si zajímavé pasáže podtrhal.
Po přečtení cca poloviny knihy (pak už jsem ji odložila) se přidávám k těm čtenářům, kteří z knihy nejsou nadšení. Na knížku jsem byla zvědavá, protože jsem viděla film Vlk z Wall Street s Leonardem di Capriem, který mě zaujal. Autor má talent obchodovat, ale dle mého názoru, knihy psát neumí. Alespoň na téma seberozvoje - v úvodu je to nekonečné vychloubání se svým darem obchodovat - nikdo to neumí dle jeho mínění tak jako on, ale není třeba zoufat, autor sestavit originální a geniální (jak jinak) metodu Přímka úspěchu, díky které se naučí brilantně obchodovat i ten největší prosťáček. Slibuje zázraky a přitom se na stránkách objevují jen popisy známých psychologických metod, které si mírně upravuje, vzpomínky na jeho kariéru a na jeho veřejná vystoupení. Spousta balastu, chlubení a slibů, použitelného jsem v první polovině, kterou jsem četla, nenašla nic. Doporučuji ke čtení těm, kteří se chtějí spíše seznámit s uvažováním a myšlením takového člověka než s metodami obchodování a přesvědčování lidí.
Podlehl jsem zvědavosti. Moje chyba. Občas tím hřeším. Uvěřil jsem, že někdo se životopisem Jordana Belforta skutečně může dodat zajímavé podněty ohledně podnikání a náhled do života vrcholových manažerů.
Bohužel.
Na začátku je přehršel omáčky v duchu "ó, ani netušíte, jak skvělou věc jste pro sebe koupí knihy udělali!" a "dokázal jsem ze zaměstnanců, jejíchž jedinou dovedností bylo chodit a žvýkat zároveň, udělat veleúspěšné prodejce, co se teď topí v penězích!". Tohle se opakuje stále dokola a dokola a dokola a... .
Konečně se autor dostává k 10 bodům svého geniálního a unikátního systému, který funguje lépe než Total Gym, i s Chuckem Norrisem, v limitované edici. A světe, div se! Ono je to trochu asertivního chování (hraničícího s až drzou bezohledností vůči potenciálnímu zákazníkovi ve smyslu "kupující neví, co chce a má chtít, co mu řekneme"), trochu osobního přístupu (zajímejte se o své klienty!), něco pouček ohledně řeči těla (pro milovníky seriálu Mentalista) a doporučení ohledně mluveného projevu ("Podle peří poznáš ptáka, podle řeči... .").
Je tohle dost na 5*? Ne. Na 4*? Ne. 3*? Také ne.
Avšak jste-li začínající manažeři prodeje (prostonárodně dealeři) a upřímně se divíte, jak je možné, že se jen vzácně dostanete přes práh firmy, kterou jste se zrovna chystali přesvědčit, že bez vašeho produktu se nedožije další účetní uzávěrky, přičemž je s podivem, že dokázala fungovat až do dnešního dne, možná v knize naleznete určitou inspiraci. Na druhou stranu osobně pochybuji, že vám změní život. Pokud jste na tato jednoduchá pravidla doposud nepřišli sami, bude řešení problému vyžadovat víc než Cestu vlka.
Velmi zajímavě a poutavě napsaná odborná kniha. Doporučuji všem prodejcům. Obsahuje praktické návody a postupy od skutečného profesionála. Není to standardní učebnice obchodních dovedností, jako většina knížek na českém trhu, které píšou teoretici, často spokojeně žijící v teple vysoké školy a ve světě teoretických pouček, přitom v životě nikdy nic neprodávali.
Při čtení "Vlka" jsem si vzpomněla na název knihy od Oliviera Toscaniho "Reklama je navoněná zdechlina" a také na Shakespeareho "Mnoho povyku pro nic". Nechci, aby to vyznělo příliš tvrdě, protože tato kniha určitě není špatná a jistě si najde své příznivce, ale nepředkládá to, co slibuje. Belfort se nás snaží přesvědčit, že vymyslel metodu, díky níž prodáte i mrtvému kabát a tato jeho metoda je dokonce vědecky podložená. Pojmenoval ji Přímka úspěchu. Aniž bych šla do detailů, v úvodu knihy autor uvádí zrod této metody, následně doporučí, jak zacílit na klienta a jak vytvořit skvělou prezentaci a téměř ke konci knihy představí svých deset pravidel, které souvisí s Přímkou úspěchu. A mezi tím vším Belfort píše o sobě, o svých zkušenostech a povrchně se dotýká dalších témat, jako je verbální a neverbální komunikace nebo NLP. Jazyk, který proto zvolil je značně neformální a jeho doporučení podobným způsobem oslovovat klienty považuji za fatální omyl. Jedno totiž Vlk nevzal v úvahu a sice zvyklosti, formát a také tradici jednotlivých trhů s ohledem na region. Bohužel pravda je taková, že Belfort nepřišel s ničím novým. Kniha ale může být vhodná pro začínající obchodníky, kteří zde najdou něco, co je posune v obchodních dovednostech nebo určitým způsobem namotivuje. Ti, kteří se obchodní činnosti věnují dlouhá léta může oslovit Belfortův styl nebo osobní příběh. Já se k Vlkovi zcela jistě nevrátím. Není to můj typ.
VYUŽIJTE KNIHU JAKO SVÉHO PRŮVODCE.
Tuto větu slyšíte v samém závěru knihy. A vlastně je to celé shrnutí, Jordan Belfort předkládá nástroj pro dosažení svých cílů, ale co víc kniha slouží jako průvodce i jako kuchařka v jednom. S její pomocí jste schopni vylešit nejednu prodejní prezentaci a strategii.
Když nic za přečtení určitě stojí :)
Divím se, že si tato kniha charismatického autora zatím nenašla více čtenářů. Vlk z Wall street nabízí dobré rady pro všechny prodejce a propojuje je s osobními zkušenostmi. Ve vedení obchodního rozhovoru zachází do téměř naprostých detailů a čtenář-prodejce si tak musí obsah trochu přizpůsobit "k tomu svému". Povinná literatura pro všechny zaměstnance obchodu, kteří nemíní usnout na vavřínech nebo pod mostem.
Štítky knihy
rozvoj osobnosti, osobní rozvoj ovlivňování, persvaze, persuaze populárně-naučné publikace psychologie prodeje obchodní úspěch
Pro člověka, který vykonává nebo chce vykonávat práci obchodníka, je tato kniha velice dobrým pomocníkem, a rady v ní jsou nad zlato. Za některé přebytečné a stále se opakující kecy autora však dávám o hvězdičku méně.