Dějiny umění / 7

Dějiny umění / 7
https://www.databazeknih.cz/img/books/17_/176856/bmid_dejiny-umeni-7-176856.JPG 5 56 56

Dějiny umění série

< 7. díl >

Sedmým dílem dospívá Pijoanova encyklopedie k 17. století, jemuž dal charakteristickou podobu další velký sloh - barok. Obsahuje: barokní umění v Itálii, Caravaggio a jeho následovníci, barokní umění ve Španělsku, Velázquez, století Ludvíka XIV., barokní umění v Belgii a Holandsku, Rubens, Rembrandt, Vermeer van Delft, barokní umění v Anglii, střední Evropě a Rusku.... celý text

Literatura světová Literatura naučná Umění
Vydáno: , Odeon
Originální název:

Historia del arte, tomo 7, 1972


více info...

Přidat komentář

kopeceli
19.05.2024 5 z 5

Jeden z mých nejoblíbenějších dílů. Sahám po něm když mám trápení i radost. Pohladí po duši, přenese do míst, kde se skrývá krása.
Líbí se mi kvalitní reprodukce obrazů, fota architektury i teoretická část. Četla jsem ji už několikrát, ale stále nacházím nové informace. Dějiny umění jsou základem mé knihovny.

Kabuky
28.05.2022 5 z 5

Klasika


boxas
06.05.2020 5 z 5

O umění mnoho lepších knih není.

Lessana
02.02.2020 3 z 5

V siedmej časti Pijoanových Dejín umenia spoznávame barokové umenie v Taliansku, Španielsku, Belgicku, Holandsku, Francúzsku (Louvre, Versailles, invalidovňa...), Anglicku, strednej Európe a v Rusku. Obdivujeme fontány, architektúru (kostoly, vily, kaplnky, námestia, paláce, radnice), sochy a maľby (temné farbami i morbidnými výjavmi, ale i jemné a bukolické - Caravaggio, portréty na tmavom pozadí - Valázquez). V detailnejšom zábere sa dívame na Rubensove kypré ženštiny i obrazy s náboženskými motívmi, Rembrandtove portréty a výjavy na tmavom pozadí, ako aj Vermeerove zátišia so svetlom zľava, stoličkami s levími hlavami, nariasenými závesmi a obrusmi, postavou s pohárom vína či hudobným nástrojom...

Sandik
27.04.2015 2 z 5

Velmi rozšířené mnohosvazkové dílo disponuje množstvím kvalitních fotografií. Tím ovšem výčet kladů končí. Text knihy je nejen zastaralý (původní verze textu pochází z počátku dvacátého století), ale především, už v době vznikání knihy nebyl nijak zvlášť kvalitní. Pokud by totiž měl autor udržet požadovanou úroveň pro všechny svazky díla, musel by mít při rozsahu a záběru textu téměř nadlidské schopnosti. Zcela pochopitelně dnes píší podobné syntézy rozsáhlé týmy specialistů. Pijoan se "odvážil" svou syntézu napsat sám a podle toho také vypadá. Samozřejmě je nutné říci, že podobné "bichle" shrnující celé dějiny umění na přelomu 19 a 20. století napsali i mnozí jiní, někteří lépe, jiní hůře (u nás například Matějček), jenže to jsou knihy, až na čestné výjimky, dnes naprosto antikvované a zapomenuté, Pijoan, navzdory své nikterak výjimečné kvalitě, kupodivu žije dál... Pro serióznější zájem o dějiny umění proto knihu rozhodně nelze doporučit. Daleko vhodnějším zdrojem informací je například čtyřdílný "Larousse" nebo knihy z řady "Umění světa", které kdysi vyšly v nakladatelství Artia. Velmi slušné jsou i výpravné přehledové publikace (Gotika, Renesance, Baroko atd.) vydavatelství Könemann (v českém překladu vydal Slovart) Celkový dojem: 45%

katiiks
14.03.2012 5 z 5

Velmi kvalitní studijní materiál a stejně tak četba pro aktivní laiky, je to psané velmi čtivě a příjemně navzdory celkem odbornému tématu, doplnění spoustou obrázků pomůže udělat si představu o barokním umění, kterou z většiny druhořadých učebnic získáte jen stěží. Také se mi líbily kapitoly věnované konkrétním autorům, kteří významně ovlivnili historii umění (Velázquez, Caravaggio, Rubens, Rembrandt atd.)