Delegování jako způsob manažerského myšlení
Martin Cipro

Většina manažerů považuje delegování za standardní přístup při předávání odpovědností a pravomocí, ale ve skutečnosti manažeři málokdy skutečně delegují. Nejčastější výhradou vůči delegování je, že než aby manažer podřízeným vše složitě vysvětloval, tak si práci raději udělá sám s jistotou vlastní kontroly kvality. Publikace se zaměřuje na skryté příčiny této neochoty delegovat, na analýzu manažerovy motivace k delegování a na hledání východiska z tohoto problému. Objasňuje přínosy delegování pro manažera, pracovníka a firmu, ukazuje jak správně delegovat a jaké jsou znaky špatného delegování, radí jak vybrat správného pracovníka pro delegování, jak poskytovat zpětnou vazbu či jak delegování využít k motivování pracovníka. Kniha nenabízí laciné návody, ale hlubší zamyšlení nad souvislostmi mezi delegováním, motivováním lidí, řízením priorit a koučováním. Delegování v této souvislosti chápeme spíše jako součást leadershipu a manažerovy sebereflexe než jako pouhé mana žerské řemeslo. Publikace provádí manažera úskalím sebepoznávání a základní "filosofie" úspěšného řízení. ... celý text
Přidat komentář
Autorovy další knížky
2015 | ![]() |
2009 | ![]() |
Zajímavá kniha nejen o smyslu delelgování a úkolování, ale i typech namažerů, na které můžete narazit v pracovním procesu. Obsahuje sice pár dobrých rad, jak na ně, ale taky je horko těžko uplatníte, i když jste živnostník, protože si u nás mnoho velkopodnikatelů myslí, že živnostník = levná pracovní síla, za kterou nemusím platit zaměstnanecké odvody a ne = podnikatel stejně jako já, jehož názor a postoj k společně řešenému problému musím respektovat.