Dlouhý chvost
Chris Anderson
Dlouhý chvost Proč budoucnost byznysu spočívá v dlouhodobých prodejích a větší pestrosti nabídky Kniha Dlouhý chvost upozorňuje na změnu ekonomiky a kultury, za kterou stojí internet. Ten totiž, podle autorových slov, přesunuje zájem od masových produktů (hitů) s vysokým prodejem k okrajovým produktům určeným pro menšinu. Klasický prodej využívá takzvaný Paretův princip, podle kterého je 80 % obratu tvořeno 20 % výrobků, proto omezuje svoje skladové zásoby pouze na tyto masově žádané produkty. Internet ovšem dovoluje s nepatrnými náklady vystavit (zobrazit na webu) i položky, o které je sice jen minimální zájem, ale které se přesto prodávají. V této knize se blíže dozvíte: * jaké pravidlo se pomalu začíná prosazovat místo Paretova principu, * proč se vyplatí nabízet daleko větší počet produktů, než nabízí klasický prodej, * co je potřeba pro to, aby zákazník našel vždy to, co hledá, i to, * jak prodávat tam, kde „prodej“ nefunguje. Navíc vás tato kniha seznámí s mnoha příklady z různých oblastí.... celý text
Literatura naučná Ekonomie a obchod
Vydáno: 2010 , Computer Press (CP Books)Originální název:
The Long Tail, 2006
více info...
Přidat komentář
Povinná četba....ale tentokrát zajímavá. Opravdu doporučuji, nejedná se sice o žádné světoborné objevy, ale spíš o konstatování skutečnosti. Jen škoda, že není převedena na situaci v Čechách, občas jsem se trošku ztrácela ve vyjmenovaných seriálech nebo obchodech, pokud někdo převede The Long Tail na české poměry, určitě si ji zas přečtu.