Brány Thorbardinu
Dan Parkinson
DragonLance - Hrdinové série
< 5. díl >
Hrdinové. Bytosti z dávných legend Krynnu. Legendy vypráví, že pod horskou pevností Velká lebka leží tělo temného čaroděje Fistandantila a cesta k branám do starobylého království trpaslíků, Thorbardinu. Někde v té prokleté zemi je pohřbena i magická Grallenova přilba. Její nález prý zvěstuje opětovné sjednocení Thorbardinu a návrat velké temnoty…... celý text
Romány Fantasy
Vydáno: 2009 , Fantom PrintOriginální název:
The Gates of Thorbardin, 2007
více info...
Přidat komentář
Dobrý příběh ze světa DragonLance.
Otevřel jsem na náhodné stránce a zrovna jsem se trefil do scény, jak si hlavní hrdina - trpaslík - něco vykovával (píšu všeobecně, aby nebyl spoiler) To mě přimělo ke koupi a nelituji.
Je to slušný standard mezi knihami podobného žánru. Hrdina musí projít určitou cestu kvůli kouzelnému artefaktu, po cestě bojuje a potká nové družiníky, na konci velký souboj se závěrečným zlounem. Klasika, pěkně zpracované. Nevyniká, ale potěší. Kvůli několika celkem originálním prvkům si příběh docela pamatuji, oproti třeba Drakům podzimního soumraku, kteří byli na můj vkus docela rozvleklí a když je zpětně vybavím, nevzpomenu si na nic konkrétního kromě popisu postav družiny.
Celkově hodnotím lepšími 3***, takovými těmi, které označují mírně nadprůměrný zážitek.
Kniha je čtivá, ale příběh není ničím výjimečný. Celé dobrodružství se točí kolem trpaslíka Tajna Hroudy, který následuje vidinu o tajném vstupu do Thorbardinu. Doprovází ho zajímavě seskládaná družina, kde nejzajímavější je létající gnóm. Kniha má hodně rychlý závěr, který toho mnoho nevysvětlil.
Kniha mi příběhem nějak nesedí do příběhu draků. Pokud si dobře pamatuji, tak Grallenovu přilbu si nasadil Sturm a společně s ostatními varovali Thorbardin před hrozícím nebezpečím.
Příběh je pěkný, ale ne strhující. Děj hodně jednoduchý, v podstatě popis jedné cesty. Zakončení si zasloužilo více dramatičnosti. Závěr se mi celkově jevil dost useknutý a fádní, což mě mrzí.
Opět klasické dobrodružství ze světa Dragonlance, kterému nechybí nic. Máme tu proroctví, vyvoleného, souboje, finále v kterém jako obvykle vyeskalují všechny načaté příběhové linky během tří stránek, máme tu "vtipného" šotka, který všem všechno krade (už zase ...), draky, magický artefakt, je tu všechno, včetně té devadesátkové, bezstarostné atmosféry.
Prostě všechno, co od klasického dobrodružství Dragonlance očekáváte. Nic víc, a nic míň.