E: Román o arogantních šéfech, pracovních obědech a zatoulaných kalhotkách
Matt Beaumont
Pracovali jste někdy v reklamní agentuře? I když otázka by měla vlastně znít takto – pracovali jste někdy v nějaké firmě, v níž se značná část vzájemné komunikace odehrává po e-mailu? Pokud ano, pak budete mít při čtení humoristického románu Matta Beaumonta až podezřele povědomý pocit... Nad Beaumontovou knihou, sestávající výhradně z e-mailů mezi zaměstnanci reklamní agentury, vás budou napadat stísňující otázky. Jsou opravdu všichni CEO megalomani a sociopati, žijící zřejmě na jiné planetě než obyčejný lid? A proč se ty nejdůležitější e-maily vždy dostanou do nesprávných rukou? A jsou naši IT kolegové skutečně lidské bytosti? Na tyto a podobné otázky si ale v zájmu zachování zdravého rozumu a blahé nevědomosti neodpovídejte. Místo toho se pokochejte mistrovským líčením nejrůznějších podpásovek, které si dělají kolegové ve firmě, jež se té vaší podobá jen čistě náhodně.... celý text
Přidat komentář
No, prokousala jsem se až do konce a že bych se u toho potrhala smíchy se také říct nedá. Ale abych byla objektivní, nakonec to nebylo nejhorší. Jen asi nejsem ta správná cílová skupina...
Skutečně moderních epistolárních románů je opravdu málo a Kancl se může pyšně řadit mezi ně. Zatímco většina lidí je zvyklá na to, že tenhle žánr užívá dopisů, Beaumont sáhl po e-mailech a využil jejich vlastnosti naplno. Vzhledem k tomu, že v době vzniku románu ještě nebyly sociální sítě, dá se pochopit i ono chatování, které v e-mailech na pracovišti probíhá. Jinak tu máme i takové věci jako usnutí na klávesnici, poslání e-mailu z cizí schránky apod., což jen ukazuje, jak moc si byl autor vlastností této formy vědom. Příběh je jinak zasazen do prostředí reklamní agentury a pokud se v tomto světě orientujete, musíte uznat, že byl zpracován věrně. Beaumont odvedl rozhodně skvělou práci a ukázal, kam mohou moderní "romány v dopisech" směřovat.
Za mňa nič moc. Dalo sa to čítať, ale tak trochu mi to prišlo ako strata času. Po chvíľach som sa aj zasmiala, ale na celú knihu som napočítala tak 5 dobrých vtipov. Ako knihu k bazénu - ok. Inak na relax doma zabalená do vankúšov - moc nie.
Kniha, která má v anotaci humor a čtenář se zasměje dvakrát, slovy dvakrát, za celou knihu, si takové hodnocení nezaslouží. Větší množství postav by si zasloužilo přehled - kdo pro koho pracuje a jak. Také celý děj postavený jen na e-mailech postrádal soudržnost, "děj" odehrávající mimo maily si člověk mohl pouze domyslet. Shrnutím je akorát to, že do mailu se člověk může prezentovat jakkoli a všechno může být dokonalá fabulace , pokud je tým stejných ignorantů, průšvih nastane, když do toho všeho vpadne pracovitá součást.
Skvělá, trefná a děsivě dost reálná....byla to pro mě jízda u které jsem se fakt nasmála...DOPORUČUJI VŠEM, hlavně pracujícím lidem v kancelářích a větších firmách :D !!!
Je to vážně hrozná sranda. Už jsem si předsevzala, že některé fascinující obraty musím zapracovat do své vlastní korespondence s kolegy. Nevěřila bych, že z e-mailové komunikace může vzniknout něco tak vtipného. Moc jsem se nasmála. Firmička jako vyšitá a někteří vedoucí pracovníci mají na stopro klony i u nás ve firmě. Ať žije Pertti a jeho slovosled.
Dost jsem se pobavila, ze všech hlášek asi nejlepší: zprávy z Helsinek a první/posledni e-mail od Vince, doporučuji
Originální forma vyprávění, ještě zajímavější sbírka individuí a po čertech vtipné :-) Jediné mínus bylo, že jsem se často, zabraná do děje, "zadrhla" na jméně některého účastníka konverzace a musela přemýšlet, o kom bude řeč. Asi jsem byla moc rychlá. Každopádně jsem ráda, že knihu vlastním, už kvůli bezkonkurenčnímu vtipu s přípravou ryby u biskupa na straně 239. :-)
Nesnáším Simona Horna a Zoe Clarkovou. :-D Bylo úžasné, jak se v e-mailech jednotliví zaměstnanci reklamní agentury vybarvili, ať už v pozitivním, nebo v negativním smyslu. Autor je od fochu a je to na jeho díle znát, což navozuje představy, do jaké míry se inspiroval reálnými postavami. Partička kreativců a jejich nadřízení řeší několik kampaní, přičemž nejdůležitější je kampaň, která má získat pro agenturu Coca-Cola Coke jako klienta. Vše se řeší e-mailem. Kromě standardního chaosu ohledně přípravy této kampaně se dozvíme i o mailech, které záhadným způsobem odcházejí na helsinskou pobočku, zejména ty, u kterých se to nejméně hodí; o služebním pobytu na Mauriciu; odhalíme i jeden trestný čin, aby toho nebylo málo. To vše se odehrává v období od 3. do 18. ledna 2000 s epilogem ze 7.2. téhož roku.
Strašná sranda, prostě super oddechovka. Navíc je v knize spousta nezapomenutých hlášek.:D
Je to hloupost. Takovou knížku by mohl napsat každý dobrý ajťák větší firmy, který umí vlézt zaměstnancům do emailu.
Nečekejte nic přehnaně intelektuálního, tohle je prostě dobře a trefně napsaná sranda.
"Jak víte, nemám ve zvyku stavět na odiv svoji funkci, ale jako vedoucí klientských služeb..."
Skvělá, vtipná kniha plná, bohužel, reálných postav. Chte-li se přesvědčit, že společnost, ve které pracujete není peklo, ale ráj, přečtěte si E :-D Knihu jsem přečetla během 2 dní a nejvíce mě bavilo pozorovat měnící se postavy.
Skvělá kniha, která nenechá člověka ani na chvíli vydechnout. Kdo někdy pracoval ve větší firmě, pozná tam sebe a/nebo své kolegy. Královsky jsem se bavila od začátku do konce.
Ze začátku jsem měla chuť to vzdát. Neorientovala jsem se v postavách a nebavilo mě to. Ale když jsem si utřídila kdo je kdo, tak už to bylo vcelku zábavné. Ale že bych měla potřebu si to někdy přečíst znovu, to určitě ne.