Expedice Peking 40.000 km (1. část)
Petr Hošťálek
Cestopisné zápisky z dlouhé cesty, kterou autor podnikl na svém motocyklu z Českých Budějovic do Pekingu. Jihočeský motorkář a cestovatel se rozhodl splnit si klukovský sen a vydat se po trase prvního dálkového automobilového závodu z Pekingu do Paříže. Tato kniha líčí první část cesty, v níž jel z Českých Budějovic až do Pekingu, a to přes Rusko a Mongolsko. Průběh cesty je líčen ve čtrnácti kapitolách, pojatých jako chronologické cestovní zápisky. V celé knize autor nezapře nadšeného motorkáře, když si všímá hojně stavu komunikací, vozidel, která potkává, a ostatních motoristů na cestě. Dobře jsme také informováni o jeho motocyklu a jeho technickém stavu. Z toho důvodu se poznámky příliš nevěnují přírodě, ale kromě vozidel také lidem, které autor na cestě potkává, jejich kulturnímu prostředí a zvyklostem. Kniha je první částí, líčící polovinu cesty. Fotografie v textu jsou autorovy. (www.mlp.cz)... celý text
Přidat komentář
Autorovy další knížky
2009 | Československé mopedy 2 - Stadion S22, Stadion S23 |
2008 | Československé mopedy 1 - Stadion S11 |
2007 | Hedvábnou stezkou na motorce YUKI |
2012 | Nepálem na Enfieldech |
2007 | Expedice Peking 40.000 km (1. část) |
Po 17 letech jsem oprášil útlou knihu (tedy vlastně dvě, ale popořádku, na druhou se dostane) Petra Hošťálka o jeho motocyklové cestě z Českých Budějovic do Pekingu a odtud zpátky, tedy přesně do Paříže, po stopách slavného prvního dálkového automobilového závodu z roku 1907.
Po těch letech jsem si rád připomněl svébytný autorův humor, stejně jako jeho několik zálib, které na cestě docela hojně provozoval - koupání, pojídání zmrzliny a všímání si a focení pěkných holek:).
A zároveň jsem si uvědomil, že takovouto cestu v dnešní době nepodnikne už nejenom autor (přece jenom je o 20 let starší než tehdy a už tehdy nebyl žádným mladíkem), ale asi ani nikdo jiný, protože dostat se přes Ukrajinu a Rusko v dnešní době nepřichází v úvahu.
O to zajímavější jsou jeho postřehy z cest. Odkládám tuto knihu a plynule přecházím k druhé, která popisuje cestu od otočky v Pekingu až pod Eiffelovku.