Focke-Wulf Fw 190
Peter Caygill
Luftwaffe zařadila stíhačku Fw 190A-1 do výzbroje v roce 1941. Pro spojenecké letecké síly se to stalo důvodem k panice, protože se jejich legendární Spitfire poprvé setkal s protivníkem, který ho předčil prakticky ve všech ohledech. Později, roku 1944, vstoupil do služby typ Fw 190D-9, považovaný za snad vůbec nejlepší německou pístovou stíhačku, s maximální rychlostí 430 mil za hodinu a s výzbrojí tvořenou dvěma kanony a dvěma kulomety. První verze tohoto letounu byly poháněny hvězdicovým motorem BMW, na konci války však tuto pohonnou jednotku nahradil motor Jumo 213A, schopný dosahovat výkonu až 2240 koní. Stíhací bombardovací verze tohoto typu dokázaly přepravovat až tisíc kilogramů pum. Vynikající informace pro každého čtenáře, nadšence a modeláře, který hledá stručnou, ale přesto vyčerpávající publikaci zabývající se konstrukcí a historií letadel, která tvořila historii. Proč to které letadlo vůbec vzniklo? Jaké bylo v boji? Kdo byli lidé, kteří ho vytvořili a kteří se proslavili tím, že na něm létali? Jaké byly jeho přednosti a zápory? Na všechny tyto otázky naše publikace odpovídají. Ale nejenom na ně! Poskytují i vyčerpávající technická data, mnoho dalších informací a zajímavostí. . Vynikající obrazová příloha tvořená přímo pro tyto publikace - barevné bokorysy, třípohledové nákresy a "akční" obálka. . Vyčerpávající technické údaje, kompletní operační historie a informace o letových vlastnostech konkrétního letounu "z první ruky". Vyčerpávající technické údaje, kompletní operační historie a informace o letových vlastnostech konkrétního letounu "z první ruky"... celý text
Literatura naučná Vojenství
Vydáno: 2004 , Jan Vašut (Vašut)Originální název:
Focke-Wulf Fw 190
více info...
Štítky knihy
stíhací letouny němečtí stíhači
Skrýt reklamy