Google story
David A. Vise , Mark Malseed
Toto je příběh jednoho z nejpozoruhodnějších internetových úspěchů dnešní doby. Díky pečlivému průzkumu a výborné spolupráci s Googlem vám tato kniha umožní nahlédnout do zákulisí vzniku a růstu společnosti, jejíž jméno je nejoblíbenější značkou a slovem, kterému rozumí celý svět. Čtenáři se dozví o úžasném obchodním důvtipu a počítačové magii, jež odstartovaly ohromující vzestup této firmy; o tajné síti computerů produkujících výsledky vyhledávání rychlostí světla; o nekonvenčním přístupu, díky němuž mohla společnost ohrozit dominantní postavení Microsoftu a zatřást Wall Streetem. Google story je kompletní zprávou o mediální firmě poháněné nejnovějšími technologiemi, která během několika krátkých let dokázala zpřístupnit informace o čemkoli komukoli na světě.... celý text
Literatura světová Literatura faktu
Vydáno: 2007 , PragmaOriginální název:
The Google Story, 2005
více info...
Přidat komentář
Dalo mi docela zabrat, nez jsem knihu precetla. Je celkem nudne napsana. Navic jsem mela celou dobu dojem, ze se Google pasuje do role "ja jsem google, kdo je vic". Na druhou stranu se mi libilo, ze kniha popisuje opravdu vse. Od vyvojaru az po kuchare. Bohuzel - i presto velke zklamani.
Jak psal kolega valda, tak jsem z knihy měl také pocit, že autor příliš problematice nerozumí a až příliš opěvuje společnost, která dělala chyby jako každá jiná. Ovšem kniha popisovala zajímaví příběh a rozhodně je inspirativní do života člověka zabývajícího se moderními technologiemi. :-)
David A. Vise, novinář Washington Postu, sepsal knihu, která popisuje krátkou historii společnosti Google od jejího vzniku v roce 1998, kdy si dva američtí postgraduální studenti (L. Page, S. Brin) řekli, že vytvoří nejlepší vyhledávač na světě, po rok 2005, kdy byla kniha napsaná. Popisuje netradiční postupy, které oba zakladatelé používají, společně s CEO Googlu Ericem Schmidtem, v řízení této firmy.
Bohužel je celá kniha spíše ne moc uceleným souborem „přeříkaných“ článků z novin, zároveň na mě text působil, že tématu autor stejně jako překladatel příliš nerozumí. Vise, přestože je držitel Pulitzerovy ceny, je taky dost nudný vypravěč. Určitě by se z příběhu dalo vytěžit víc.
Kniha hodně působí, jako reklama na Google, někdy je to až přehnané, jak se všude píše o tom, že Google zachraňuje děti, Google se řídí heslem „Don’t be evil“, Google je nejlepší, áááno… Zato Microsoft je tvůrcem všeho zla, nemáme rádi Billa Gatese, áááno… Celá organizace na mě chvilkama působila trochu jako sekta.
začátek (který byl věnován obecné historii googlu) byl zajímavější než druhá polovina (kde se rozebíraly jednotlivé důležité milníky). někdy byl ale odstavec seskládán tak, že jsem ani po několikerém přečtení nevěděl, co tím vlastně chtějí říct