Duchové Ascalonu

Duchové Ascalonu
https://www.databazeknih.cz/img/books/14_/145017/bmid_duchove-ascalonu-2kD-145017.jpg 4 48 48

Guild Wars série

1. díl >

V zoufalé snaze ochránit svoji zemi před hordami bestiálních charrů zažehl král Adelbern všemocný Ničivý oheň, aby nájezdníky odrazil. Magie ale dokáže být dvousečným mečem – Oheň sežehl jak charry, tak lidi. Zatímco mrtvoly charrů stále doutnaly, Ascaloňané povstali z mrtvých, zuřivost jejich krále je totiž proměnila v duchy pověřené ochranou říše… navždy. Z kdysi mocného království zůstal jen strašidelný stín jeho původní slávy. O staletí později potomci Ascaloňanů, kteří utekli do Kryty, čelí ze všech stran obležení. Aby zachránila lidstvo, pokouší se královna Jennah uzavřít s nenáviděnými charry mír. Zbývá překonat poslední překážku. Charrské legie nepodepíší smlouvu o příměří, dokud se jim z ruin padlého Ascalonu nevrátí nejcennější relikvie, Khan-urův spár. Do děsivé, válkou rozervané země se pro Spár vydává družina dobrodruhů, každého přitom sužují vlastní démoni. Pokud artefakt nezískají, zanikne i veškerá naděje na mír mezi lidmi a charry – nemrtvý král vládnoucí Ascalonu se ho však nemíní vzdát a ne všichni si přejí mír! (zdroj: legie.info)... celý text

Literatura světová Romány Fantasy
Vydáno: , Fantom Print
Originální název:

Ghosts of Ascalon, 2010


více info...

Přidat komentář

ludek.n
29.04.2024 3 z 5

Zloděj a dobrodruh, charrská bojovnice, sylvarská nekromantka, asurský mág, děsivý norn a lidská legionářka se vydávají na zrádnou a nebezpečnou cestu do města duchů Ascalonu, aby odtud přinesli mocný artefakt, jenž pomůže zastavit válku. Román z prostředí herního světa Guild Wars se nesnaží udělat díru do světa velkolepým epickým příběhem se spoustou hrdinů, nýbrž sází spíše ne jednoduché, přímočaré fantasy dobrodružství šestičlenné skupiny, složené z příslušníků nejrůznějších ras a ovládajících nejrůznější schopnosti. Síla, rozum a magie jako tři základní prostředky k přežití. Autoři Matt Forbeck a Jeff Grubb nic nevysvětlují, nepopisují svět, v němž se ocitáme a vlastně ani hrdiny s nimiž máme co do činění. Hází nás přímo rovnýma nohama mezi vlky (v tomto případě tedy vlastně mezi charry), plav a čti, jak umíš. Neznaje prostředí hry, byli pro mě Duchové Ascalonu výletem bez chuti, smyslu a charakteru, byli čtením, které mi nerozproudilo krev, ani mě ničím neobohatilo. Troufám si říct, že mi zmizeli z hlavy hned, jak jsem otočil poslední stránku.

Nana126
11.05.2022 5 z 5

Bohužel som hru osobné nehrala, ale samotná kniha ma hrozne zaujala a vtiahla do deja. Vrelo odporúčam i ľuďom čo hru nehrali a majú radi fantasy.


Ellbereth
24.06.2016 3 z 5

Jelikož patřím k fandům a hráčům GW2 už od samého vydání, tak doplnit si pro mě příběh byla tak nějak povinnost. Jsem sice ráda, že vím zase o kousek víc, ale jinak z toho nijak odvázaná nejsem. Knihu považuji spíš za doplněk hry. Prostě tu chybí ta přenádherná grafika a ta akčnost, kterou zažíváte při hře. Příběh není špatný, ale moje laťka je poněkud výše. Je to velmi stručné, děj místy až uspěchaný. Je to prostě jen o tom, jak se sejde parta dobrodruhů a jdou někam pro něco. Což mě vcelku mrzí, protože každý hráč této hry ví, že by zde bylo možné mnohem více tento svět rozvést a s ním i jednotlivé profese ve hře. Celkově mi to přijde dost odbyté a díky jednoduchosti vyprávění spíše pro mladší ročníky. Abych nebyla jen kritická, tak je pravda, že je to čtivé a příběh hezky ubíhá.
Jinak co se týče překladů....tak z toho jsem byla vyloženě na švestku. Skoro čtyři roky jsem zvyklá na názvy v angličtině a oni přeložili i jména postav. Tady se snad hodí jen...OMG! Jinak jak jsem četla komentáře o tom, že o Ascalonu píší v ženském rodě. Není to tak úplně pravda. Píše se zde o Ascalonu a Ascaloně. Nevím, zda jsem to pochopila správně, ale zdá se mi, že se snažili odlišit charrské území od dungu Ascalonian catacombs, což je zpustošené město, kde sídlí duchové a jejich král. Hráči budou určitě vědět. Každopádně mi ani takto překlad nepřijde příliš šťastný, jelikož je to matoucí.
Podtrženo, sečteno....nečekejte prostě příliš a pak nebudete zklamaní. Pro hráče určitě doporučuji, je dobré si informace doplnit. Pro nehráče...pokud nejste nároční co se týče žánru fantasy, tak můžu taky doporučit. Za mě to potenciál, který má samotná hra, zkrátka nesplnilo a tři hvězdičky dávám jako fanda.

Mr.Fox
23.04.2015 5 z 5

Na začátek by asi bylo dobré zmínit, že se sice jedná o příběh vystavěný na podkladu MMORPG hry Guild Wars 2, avšak pro čtenáře její znalost není podmínkou. Sám jsem o hře pouze slyšel, nikdy jsem ji nehrál ani se o ní blíže nezajímal. Přesto pro mě byla kniha lehce pochopitelná a rychle jsem se v ní zorientoval. Chyběla mi pouze představivost pro hlavní hrdiny (konkrétně nelidské postavy), v jejichž případě by zřejmě menší znalost hry byla vítána.

Co se samotné knihy a příběhu týče, jedná se o příjemnou a svižnou fantasy oddychovku, které by neuškodilo i pár set stran navíc a rozpracovanější příběh. Stačilo by roztáhnout nejpodstatnější pasáže příběhu, které to svým obsahem i důležitostí rozhodně nabízely. Líbilo se mi, že téměř všechny kapitoly byly zakončené podstatnou dějovou zápletkou, což čtenáře nutí knihu neodložit a začíst se alespoň z části do další kapitoly. Nedokážu zhodnotit knihu z hlediska spojitosti s herním příběhem, ale jako samostatný příběh ji hodnotím nadprůměrně.

Lorrainee
09.01.2015 3 z 5

Kniha psana a vystavena na rgvete hry Guild Wars 2. Nelidske postavy i svet a jeho udalosti jsou popsany dobre a vyzna se i nehrac. Osobne mam nejradsi Sylvari, ale tim to asi tak konci. Pribeh je sice zajimavy, ale zpracovan velice prumerne se zbytecne uspechanym koncem. Postavy snadno predvidatelne a ani konecna zrada neni tak prekvapujici jak by mela byt.

Janičta
22.11.2014 3 z 5

Jelikož nejsem hráčem hry, šla jsem do toho naslepo.
Díky dobrým popisům jsem neměla problém představit si krajinu a postavy, což se v každé knize nenajde.
Měla jsem trochu problém "přiblížit" se k jednotlivým postavám. Brala bych trochu více omáčky v téhle oblasti.
Konec byl poměrně nahuštěný, ale akční a zajímavý.
Jsem zvědavá na další díl :-)

Lusa
07.10.2014 5 z 5

Protože moji kamarádku hra Guild Wars 2 úplně strhla, bylo jenom otázkou času, než mě do toho zasvětí, což se stalo po mých narozeninách, kdy mi hru darovala.
A vlastně teprve nedávno jsem se začala zajímat o tuto knižní ságu a když máte tu možnosti si knihy koupit (kdo by odolala té skvělé nabídce na veletrhu u stánku Pevnosti), tak jsem neotálela ani minutu.

A protože už tedy hru nějakou chvíli hraji, nedělalo mi problémy se orientovat v okolí a vše si představit, navíc autoři svět nádherně popsali, takže si myslím, že by to problém nemělo dělat nikomu. Pár míst z knihy, jsem jistě navštívila, ale protože hraji za Sylvary, v Ascalonu jsem byla poprvé.
Samotný příběh je čtivý a zajímavý, pořád se něco děje a nenudíte se ani v nejmenším a za pár dní máte knížku přečtenou, protože vás dokonale strhne.
Už se těším na další díly, ale pokud budou stejně dobré jako první díl, budu brzy kňučet, že nemám co číst :D

Co se překladu týče, nejsem z těch který by překlad všech jmen a názvů rozlobil, zase na druhou stranu vidím problém v tom, že nevíte o koho jde.
Ale myslím si, že překladatelka asi dostala vynadáno, protože se hned strhla vlna nevole českých hráčů a druhý díl byl tohoto překladu ušetřen.

Jinak určitě skvělé dílo i pro lidi, co hru nikdy nehrály.

Ardein
13.12.2013 4 z 5

Výprava za získáním mocného artefaktu do hlubin města duchů, která spojí zástupce do té doby znesvářených ras. Zní to zajímavě a čte se to ještě lépe. Parta dobrodruhů není poskládána z nějakých superhrdinů, tudíž se o jejich život neustále strachujete a vyprávění je tak napínavější a věrnější. Příběh je zasazen do světa MMORPG hry Guild Wars 2 a událostmi jí předchází. Hráči tak budou přesně vědět, kde se momentálně postavy nachází a dokáží si tak lépe prostředí představit.

Kniha nám má za úkol vysvětlit, co předcházelo příměří, které známe ze hry. Vypravíme se tak do kdysi lidského města Ascalonu, které bylo zničeno při invazi charrů. Ti však nikdy město neovládli, protože lidský král těsně před porážkou vyvolal nějaké mocné kouzlo, které všechny charry zabilo. Obránce však potkal osud mnohem horší, protože jejich duše byly vyrvány z tělesných schránek a oni tak zůstali v podobě duchů, kteří stále město brání. V knížce se dozvíme i důvody, které k tomuto hroznému činu krále vedly a můžu vám říct, že to nebyl jenom strach z porážky.

Co mi na knížce trochu vadilo byl překlad. Vzhledem k tomu, že hraji hru, tak znám názvy a jména v anglickém jazyce. Proto jsem byl mrzutý, když jsem četl o charrské generálce Almoře Strážkyni duší (Almorra Soulkeeper), její neteři Jiskře Zhoubné výhni (Ember Doomforge) či lidském městě Boží Dotek (Divinity Reach). Taky mě zaskočilo, že město duchů Ascalon je v názvu knihy správně v mužském rodu a v celé knize je pak použit rod ženský - Ascalona (což je špatně). Ale na problémy s překladem jsem už tak nějak zvyklý, protože překladatelé kolikrát překládají, aniž by měli k ruce pořádné informace.

Pokud hrajete Guild Wars 2, tak hodnocení čtyř hvězdiček je pro vás (jedna dolů je za místy hrozný překlad). Ostatní si uberte ještě jednu hvězdu a to bude zhruba odpovídat hodnocení pro nehráče. :)


ZAJÍMAVOSTI:

1) Ve hře Guild Wars 2 je poblíž lidského města Divinity Reach jeskyně, kde se schovává malý chlapec. Když si s ním promluvíte, tak vám řekne, že jeho nejoblíbenější knížka je od Jeffa Grubbsona (narážka na autora) a měli byste si jí také přečíst.
2) Postavy, které přežily události knihy se dají ve hře dohledat a můžete si s nimi i promluvit.

Wiqqux
07.09.2013 3 z 5

Na tomto diele ma najviac bavilo to, že som presne vedela, kde sa čo deje. Ďalšie pozitívum by som dala za vyobrazenie rôznych rás. No na druhej strane má dielo veľmi slabú dejovú líniu a málokedy zažijete to správne napätie. Preto si myslím, že ten, čo nehral hru, kniha ho veľmi nezaujme.

Loutnista
12.03.2013 4 z 5

Rozhodně zajímavé zpracování počítačové hry - skvělé pracování s jednotlivými rasami i hlavní dějovou linkou. Krásné popisy krajiny, čtivý text a působivý příběh. Za nedostatky však lze považovat absence vedlejší dějové linie a nepochopitelné zdržování děje (od spouštěči děje až k hlavní zápletce se čtenář musí prokousat nejméně stovkou stran téměř o ničem (to však neznamená, že by tyto strany byly nudné a nezáživné)). Knize na prestiži nepřidaly ani téměř chybějící hlubší myšlenky.

Přes nedostatky se ale jedná o výbornou práci - doporučuji každému, kdo má raději jednodušší, snadno čtivé příběhy.

Lusa
20.02.2013 5 z 5

Knihu jsem nečetla, ale moje kamarádka se chtěla podělit o svůj názor na knihu:

Až na to, že české nakladatelství, nějak nevychytalo, to že překlakládálo jména. Je příběh dobrý a svižný.
Určitě doporučuji pro vás, kteří hrajete hru Guild of Wars 2, je to povinnost. :D

Štítky knihy

magie herní adaptace

Autoři knihy

Jeff Grubb
americká, 1957
Matt Forbeck
americká, 1968