Hitmakeři
Derek Thompson
„Hitmakeři jsou výpravou do světa populárních hitů. Skvělé čtení a zajímavépoznatky podložené řadou výzkumů. Knihu si musíte přečíst,ať už se sami pokoušíte o hit, anebo prostě pomáháte někomu jinémudobýt svět.“— Michal „Majkláč“ Novák, zakladatel Bandzone.cz O knize Nic se nestává „virálním“. Pokud si myslíte, že populární filmy, písně či aplikace k vám přicházejí jen tak odnikud a v dnešním přeplněném mediálním prostoru dosáhnou úspěchu jen díky šeptandě, neznáte jejich skutečný příběh. Každý trhák má vlastní tajnou historii, a dokonce i ty nejoslnivější nápady zapadnou, nepodaří-li se jim spojit se správnou sítí. Derek Thompson ve své knize odkrývá psychologii vkusu a fungování kulturních trhů, které nenápadně utvářejí naše životy. Boří sentimentální showbyznysové mýty o tvorbě hitů a ukazuje, že kvalita samotná k úspěchu nestačí, že nikdo nemá „dobrý vkus“ a že několik nejpopulárnějších produktů v dějinách dělil od úplného selhání jenom krůček. Hitmakeři představují kouzelnou výpravu za trháky popkultury a za nejcennějším platidlem 21. století – pozorností lidí. Dozvíte se například: - proč se nejhůře šíří velké inovace a nejlépe naopak věci povědomé, jen lehce vylepšené (a jak hledat „optimální novost“) - že viralita neexistuje, protože hity se šíří v kaskádách, a jak vytvořit globální kaskádu - že velkou roli při šíření hitů hraje náhoda, které však můžeme pomoct - jak moc účinné je nejen v textu, ale i v hudbě a designu pracovat s repeticí - že vkus je z velké části výsledkem všeho, s čím se daný člověk setkal, ne nějakého vrozeného nastavení či výchovy - jak přimět lidi, aby o vašem produktu mluvili, a proč musí být zajímavý především pro širší okruh mimo vaše přátele - proč je tak zásadní chápat Facebook jako noviny - jak těžit z opakované expozice, tedy vystavení vašemu produktu - proč se preference jiných často stávají našimi vlastními a jak toho využít - že pravidlo módy zní „nové je dobré, staré je špatné a hodně staré je opět dobré“ a jak z tradice udělat módu... celý text
Přidat komentář
Domnívám se, že ono rozptylovaní z podnázvu knihy, je dnes to co charakterizuje umění masově populární, kterým se kniha zabývá a zdařile informuje o tom, jak hlavní a nejpopulárnější styly fungují a může tedy sloužit i jako dobrý návod k tomu, jak se nenechat tak snadno rozptýlit a lapit tak jednoduše do pasti mainstreamu.
Velmi povedená kniha. Možná v ní nenajdete přesný recept na to, jak uvařit parádní kampaň, ale vysvětlí velmi čtivou formou a na konkrétních příbězích to, jak hity fungují, a hlavně jak fungujeme vzhledem k nim my. U části o Star Wars jsem jenom zírala :)
Za mě super kniha, která propojuje poznatky psychologie, médií, uživatelů a marketingu. Přečetla jsem ji v kuse za den a docela mě inspirovala. A nejzajímavější a nejpřekvapivější pro mě byla historie těch věcí, o kterých moc nepřemýšlíme. Třeba proč je právě známý Monet? A kdo vymezil rámec impresionismu. Prostě se to jen tak stalo, nebo za tím někdo stál? :)
Nechápu tak nízké hodnocení. Knížka je plná příběhů, neopakuje se, jako většina knih, které mají 300 stran a stačilo by jim 30.
Je velmi originální, čtivá a pokud si zapamatujete 10% informaci a faktů, budete i tak mega obohacení o skvělé poznatky, které vám můžou v budoucnu helfnout v byznyse.
Hitmakeři jsou i nejsou návodem na bestseller. Svazek se zabývá hlavně psychologií obecenstva a tímm, co všechno se děje v rovině mezi produktem a obecenstvem. Tohle autor ukazuje na písničkách, výtvarném umění, seriálech i knihách a ukazuje, co všechno má a může mít vliv na to, že se konkrétní věc stane globàlním fenoménem.
Od knihy jsem, podle názvu, očekávala úplně něco jiného. Každopádně se mi velmi líbila. Obsahuje velmi zajímavé poznatky a různé zajímavosti. Na někoho určitě může fungovat i motivačně. Myslím, že se časem opět ráda k této knize vrátím :)
(SPOILER) Z knihy mám rozporuplné pocity. Chvílemi mě bavila, chvílemi mi to přišlo jako nudné tlachání do prázdna. Přesto doporučuji, pokud vás zajímá, co všechno má vliv na to, jak populární bude nějaká věc, jev, případně člověk - je to tak trochu něco o médiích, něco o psychologii.