Další divné hlášky z knihkupectví
Jen Campbell
Hlášky z knihkupectví série
< 2. díl
Myslíte si, že vás po přečtení prvního dílu už nic nepřekvapí? Tak to se pěkně pletete. Přichází další nálož podivností, které jsou lidé schopni pronést; od „Zabil Harry Potter Hitlera?“ až po „Můžeme si u vás v obchodě zahrát kriket?“ Druhý díl přináší hlášky z knihkupectví (a taky knihoven!), ale i z autogramiád Divných hlášek. Některé minipříběhy vás možná trochu vyděsí a zarazí, ale všechny vás zaručeně rozesmějí. Vnořte se s nimi do knihkupecké džungle a žasněte společně s knihomoly a?knihovníky z celého světa.... celý text
Literatura světová Humor Příběhy
Vydáno: 2017 , CPressOriginální název:
More Weird Things Customers Say in Bookshop, 2013
více info...
Přidat komentář
ZÁKAZNÍK: Sháním knížku pro syna. Patří k těm divným lidem, kteří ještě preferují papírové knihy.
Nemám ve zvyku začínat věci druhým dílem, nicméně tahle kniha mi padla do oka a když jsem se do ní začetl, už jsem ji musel přečíst celou. Je to ten typ knihy, který ocení a pochopí všichni knihomolové, sběratelé knih a vlastně každý, kdo knihami žije. Setkáte se zde totiž s řadou individuí, kteří si nějakým nedopatřením myslí, že knihy se píšou podle filmů, nerozeznají rozdíl mezi realitou a beletrií a tak nějak nevědí, co vlastně chtějí. Někteří zákazníci na mě dle hlášek působili dojmem, že se s pojmem kniha či knihkupectví setkávají prvně a moc nechápou, vo co go.
ZÁKAZNÍK: Vedete nějaké knížky o absintu? Však víte, o tom, co chlastal Picasso, než si uřízl ucho?
Samozřejmě je kniha poplatná své době i pozemské lokalizaci, takže spousta hlášek se týká Shakespeara, Padesáti odstínů šedi, Harryho Pottera a dalších specifických drobností. Někteří zákazníci byli zcela epičtí, například pán, který pro intimnější zážitek dobré knihy sní, slečna hledající knihu s vlastním nástinem děje (upřímně, její rukopis bych si přečetl rád) a urputně telefonující paní, drasticky ignorující zavíračku. Nechybí ani krásné hlášky od dětí (knižní ninja!). Nejvíc mě fascinovali lidé, kteří chodí či chtějí chodit do čtenářských klubů, ale odmítají číst. Těch vtipných a mnohdy těžko uvěřitelných případů („Jde o beletrii?“ „To sotva. Je to příběh.“) je tady fakt kopec. Její výhodou oproti běžné knize vtipů je skutečnost, že jde o realitu... a pokud vám tato kniha sedne, spolehlivě to víte už v tomto okamžiku.
ZÁKAZNÍK: Všichni spisovatelé jsou milionáři, že?
JÁ: Nejsou.
ZÁKAZNÍK: A kolik teda vyděláváte?
Druhý díl mi přišel mírně slabší, ale přesto solidní nálož bizarních událostí a příhod z běžného života mezi knihami :D :)
Druhý díl této knihy nabízí vtipné hlášky nejen z knihkupectví, ale i z knihoven a autogramiád "Divných hlášek". Kniha mě nesmírně bavila a často jsem se u ní nahlas smála. V obdobích, kdy člověk prochází zkouškovým nebo jinak náročným obdobím a potřebuje odreagování, je tato kniha ideální volbou. Bylo by skvělé, kdyby vyšel i třetí díl.
Já se bavila. Na delší čekání v autě než babička skončila kontrolu u lékaře úplně ideální.
Tento díl se mi líbil o něco více než první. Ale i tak názor neměním a myslím si, že by knihám neuškodilo vyškrtání některých hlášek a spojení do jedné...bylo by to více čtivé, zajímavější i vtipné. Některé hlášky působí jako (zbytečná) vata.
První díl byl poměrně zábavná jednohubka, která vyšumí velice rychle, ve druhém se ovšem dá najít něco výživnějšího - Hugh Grant a zákazník, který potřebuje s knihami intimně splynout do té míry, že je pojídá.
Kniha zkrátka obsahuje to, co slibuje už ve svém názvu - divné hlášky z knihkupectví a knihoven, úsměvné, drzé, k pláči i k naštvání. Na podobný způsob jako jsou různé profily na sociálních sítích, kde lidé sdílí hlášky, které pronáší jejich zákazníci, většinou prostřednictvím SMS, a ať už v tetovacím nebo kosmetickém studiu. Tohle je ale lepší, protože je to kniha :D
Mě bavila moc a nevidím důvod, proč si ji nepřečíst.
Jelikož také pracuji mezi lidmi, často jsem v těchto hláškách viděla i naše zákazníky (a to nepracuji s knihami). Je podivně osvobozující vědět, že takové zvláštnosti jsou lidé schopní říct všude ve světě a v jakémkoli oboru.
Jednohubka na parný letní večer, kdy jsem se střídavě hlasitě smála a nevěřícně kroutila hlavou nad tím, jak jsou někteří zákazníci zkrátka tupí - na(ne)štěstí šlo o jednotlivce a ve většině převládají ti, co jsou nějakým svým způsobem pošahaní, prachsprostě drzí nebo si potrpí na specifický smysl humor.
Není to žádné vrcholné literární dílo, ale snižovat hodnocení kvůli tomu jistě nebudu - čtenář se od srdce zasměje, místy se chytne za hlavu a pokud se v nějaké příšerné průpovídce náhodou nenajde, tak knížečka snad ani neurazí. A pokud urazí, možná by nebylo od věci se zamyslet nad svým chováním... ;)
Detski zakaznici su mili. A vacsina dospelych samozrejme posahani. A to si este predstavte, ze su to len ti co sa verbalne vyjadrili. Co este sa moze skryvat v hlavach ostatnych, co len ticho knihy prezeraju.
Inak vygooglil som si Jen Campbell a vyzera uplne tak ako by ste si knihkupkynu alebo knihovnicku predstavovali. :)
Pobavila, vysoce zvýšila mou dlouholetou touhu pracovat v knihkupectví nebo knihovně. Pravda občas jsem kroutila hlavou, co jsou schopni zákazníci vypustit z pusy, ale měla bych střelivo při vyprávění historek mezi přáteli...
(SPOILER) Spoiler! Aspoň pro mě vtipnější než jednička, ale hlavně bombový ilustrace. Jak tam Áda hajluje s hůlkou a prej "Avada Kedavra", tak to se řežu ještě teď!!!
Pokračování první knihy. Nemůžu se ubránit dojmu, že sem flákli to, co neprošlo jako dost dobré do prvního dílu. Vyskytuje se tu taky víc hlášek dětí. Zajímavé byly hlášky z autogramiády prvního dílu.
Druhá porce hlášek. Pracovat mezi lidmi je zkrátka nekončící tok zábavy i prapodivných zážitků.
Samozřejmě, tak ostré jako příběhy z "Šílená nehtařka" příp. !Nešlo by to levnějc" (mimochodem fakt doporučuji!) Je ot proti tomu vlastně docela čajíček. Práce s lidmi taková je. Ale čtení je to příjemné.
Tuhle knížku bych, stejně jako první díl, označila za oddechovou jednohubku, u které se občas zasmějete a občas nebudete věřit vlastním očím, čeho všeho jsou lidé schopni. Nápad této knížky je originální, čte se to dobře, ale přišlo mi, že některé hlášky jsou podobné a dost se opakují.
I tak ale super, pokud chcete vypnout a u něčeho si odpočinout. Nic závratného ale nečekejte.
Štítky knihy
humor knihovny knihovníci, knihovnice knihkupectví hlášky
Autorovy další knížky
2017 | Divné hlášky z knihkupectví |
2017 | Další divné hlášky z knihkupectví |
2018 | Franklinova létající knihovna |
2018 | Franklin a Luna letí na měsíc |
Nemám ráda, když je název zavádějící. Už jsem jednou četla obdobnou knihu a rovněž jako zde bylo “knihkupectví ve skutečnosti “antikvariátem, což je rozdíl. Rozumím, že se kniha lépe prodává, když je uvedeno knihkupectví namísto antikvariátu, ale za mě je to klamání čtenáře, které je neodpustitelné. Knihu jsem měla vypůjčenou na základě online rezervačního systému, takže jsem si ji nemohla prolistovat a zjistit danou skutečnost dřív.
Jinak ale kniha pobavila, trochu i pohladila po duši, trochu vytočila (SPOILER: To se opravdu nějaký muž vymočil v knihkupectví? Viz strana 96 knihy a prodavač tomu nezabránil? Doufám, že to bylo do rohu a ne na knihy, neb to mě hodně děsí. KONEC SPOILERU). Taková milá knižní jednohubka pro někoho, kdo si zažil v poslední době opakované čtecí krize (s jinými knihami před touto, které četl poctivě /od A do Z/ a na sílu, aby je dočetl), hlavně u vícero knih v pořadí za sebou nebo kdo si chce jen oddechnout, příp. je kniha vhodná pro někoho, kdo nevěří tomu, jak musí být práce s lidmi náročná a těžká (např. se do kontaktu s lidmi moc nedostane při své práci -programátor a jiné profese).