Hodnocení žáků
Zdeněk Kolář , Renata Šikulová
Hodnocení žáků ve vyučování, jako nezbytná součást výchovně-vzdělávacího procesu, je velice složité. Dotýká se všech účastníků vyučovacího procesu a vnáší do vyučování jak veselé situace a spokojenost, tak i velice vážné okamžiky, které významně ovlivňují život dítěte a mladého člověka. Hodnocení přináší radost, uspokojení, posílení sebedůvěry, ale i smutek, žal a napětí. Na jedné straně žáky pozitivně motivuje, na druhé straně může vést k hledání si "vedlejších cest" pro dosažení ocenění. Může provokovat ke kvalitnímu výkonu, ale také přispívat k neporozumění až nepřátelství. A právě proto vznikla tato publikace. Věříme, že ji ocení zejména učitelé, budoucí pedagogové, studenti pedagogických i jiných fakult, ale i rodiče žáků.... celý text
Přidat komentář
Aneb když píšete seminárku, ale nesplňujete požadovaný rozsah, tak potřebujete dvě věty natáhnout na sto stran. Několik myšlenek knihy je opravdu podnětných, ovšem ty by stačilo shrnout na násobně nižším rozsahu. Kniha se plácá ve stojatém rybníčku českých (eventuálně sovětských) osobností pedagogiky, přehled názorů odborníků na západ od nás nebo studií mimo Českou republiku až na výjimky neobsahuje.