Jak na sítě
Michelle Losekoot (p) , Eliška Vyhnánková
Zaujmi – naslouchej – vyprávěj – vyhodnocuj. Čtyři principy, které musí ovládnout každý, kdo chce být na sociálních sítích úspěšný. Ať už hodlá vybudovat loajální komunitu, prosadit značku nebo zvýšit prodeje. Aplikace, trendy i uživatelé sítí se můžou měnit, ale principy zůstávají.
Přidat komentář
Pro člověka, který se sítěmi příliš nepřišel do styku, je knížka přínosná. Není příliš složitě napsaná, takže i neuživatel sítí získá základní představu, o co tam běží.
Instagram, Facebook, LinkedIn, YouTube a pár dalších. Pokud jste v sítích začátečníci, myslím, že to je ideální kniha pro vás. Dozvíte se základy prezentace sebe, ale hlavně svého byznysu na sociálních sítích. Myslím, že kniha je spíše pro začátečníky, protože má hodně široký záběr, tudíž není prostor jít úplně do detailu. Kniha vám pomůže uvědomit si, že sítě tady nejsou vyloženě pro vás. Nemůžete si vybrat síť, a prezentovat se tam svobodně, jak chcete vy. Nebo můžete, ale nejspíš vás nikdo neuvidí. Sociální sítě tady jsou proto, aby jejich provozovatel vydělal. Zároveň vám ale mohou s prezentací byznysu nebo zábavou pomoct, musíte ale dodržovat určitá pravidla. Je dobré si uvědomit, že to celé je hra a pokud budete hrát podle pravidel, máte velkou šanci, že to bude fungovat.
Kniha je taky z roku 2019, což v tomhle dynamickém prostředí znamená, že nereflektuje změny, které se udály kvůli COVIDu, válce, inflaci a myslím, že v ní není ani TikTok.
Jasné a srozumitelné, pro začátečníky ideál. Knihu jsem četla v roce 2022 a principy sociálních sítí, které autorky popisují, jsou pořád aktuální.
Pěkně a srozumitelně napsané, mnoho příkladů z praxe - zkrátka, pokud jste v oblasti začátečník, tohle byste si opravdu měli přečíst. Bonusem je pěkná grafická stránka knížky. Doporučuji.
Nejprve získat základní povědomí na věc a teprve pak se s někým poradit, nejasnosti vzniknou... Publikaci doporučuji. Usmívám se, dříve tolik informací nebylo.
/Kdysi ve škole jsem absolvovala i psaní na mechanickém stroji. Po mateřské jsem při pracovním pohovoru zabodovala při prezentaci dovednosti na elektrickém psacím stroji... Žádná sláva, ale další uchazečky bazírovaly na výši platu a tak mne potkalo štěstí. Ihned jsem se zaškolila na počítači. Do sešitu jsem zaznamenávala pečlivě pracovní postupy, jedna nepřesnost a nešlo to. Byla jsem nesvá, asi jsem to rozbila, oznámila jsem hned ráno, druhého den - samostatné práce . Prvé počítače stály devadesát tisíc, nový model auta i s nad standartními doplňky sedmdesát... Toho dne jsem si zapsala, zapnout počítač a čekat, dlouho čekat a ještě čekat, dokud se něco neukáže... Další potíže nebyly. /
Autorky v knize zahrnují mnoho užitečných tipů a postupů, včetně toho, jak vytvořit plán, jak zvolit správné kanály pro komunikaci, jak měřit úspěch sítě a jak zvládat různé výzvy, které se při vytváření a správě sítě mohou objevit.
Kniha je psána srozumitelným a přístupným stylem, který je vhodný pro jakékoli úrovně zkušeností s marketingem. Výhodou této knihy je také to, že obsahuje mnoho praktických příkladů a konkrétních kroků, takže čtenáři mohou ihned začít aplikovat tyto techniky do svého podnikání.
Nevýhodou je, že spousta věcí není zrovna nejaktuálnějších. A taky, i přes zdánlivou záživnost, je to mnohdy docela nudné. Než jsem se tím s velkými pauzami prokousal, tak uběhl zhruba rok.
Přínosné čtivo pro všechny, které tento obor zajímá.
Četla rozporuplné recenze na tuto knihu, mně se ale líbila. Jsem spíše začátečník, co se sociálních sítí týká a tak oceňuji styl, jakým to bylo podáno..... a taky příklady z praxe.
Na knize je znát, že kniha s tímto tématem je zastaralá v podstatě hned po vytištění. Natož tři roky poté. Ale jako úplně jednoduché seznámení s dějem pro absolutní začátečníky dobrý.
Kniha jeden čas obletěla svět sociálních sítí jako neřízená střela. Doporučení na ni jsem měla skrz mnoho influencerů (jak jinak). Za mě ale žádnou díru do světa neudělala.
Ze začátku mi velmi imponoval samotný smysl knihy a to dovést každého, kdo plánuje zakládání sociálních sítí skrz podnikáni a podobné, ke zdárnému a úspěšnému konci. Takový úmysl já sice neměla, ale jelikož se stejně jako většina z nás, denně na sítích pohybuji, tak mne téma zajímalo.
Musím však konstatovat, že kniha by mohla být poloviční (možná i čtvrtinová). Přišlo mi, jakoby už autorky už nevěděly, co dál předávat a vařili z vody. Forma knihy vypadá moc pěkně, líbily se mi zakomponované grafy i vizualizace (v tom se autorky očividně pohybovat umí). Autorky také vysvětlovaly všechno velmi po lopatě. Musím říct, že mě to spíš otravovalo, ale věřím, že to měl být účel (= naučit to opravdu každého laika). Hlavně tipy a rady na různé vychytávky pro sledování úspěšnosti vašich sítí mi přišli přínosné. Ale zbytek (75% obsahu celé knihy) mi přišel jako naprostá otázka ldiské empatie a logiky. Názor, že člověk z pouhého používání soc. sítí, nemůže vybudovat vlastní úspěšnou stránku, nesdílím. Jsem z generace co na vývoji internetu prakticky vyrostla. K úspěchu člověku stačí podle mě jen logické uvažování o způsobu propagace vašich produktů a základní znalost světa sítí.
Já jako vůbec nechápu, kde se vyrojila ta vlna negativních recenzí a co od knížky tihle čitatelé čekali…
Za mě je to příručka psaná s lehkostí a nadhledem, navíc perfektně strukturovaná, začátečníkovi servírující vše v logické návaznosti a pokročilým umožňující přeskakovat, aniž by to narušilo systém, přičemž je i dynamika zachována.
Známá a jasná fakta se dávají do souvislostí - není tady nic objevného, ale právě ty souvislosti jsou přidanou hodnotou.
Prosím vás a úplně nejvíc boží je to, kolikrát je v knížce uvedeno slovo “zhlédnout” v různých časech a prostě správně… Jestli jsem někdy chrochtala nahlas blahem, tak teď. :D
Kéž si to přečtou všichni a zapamatují si správné užívání toho krásného slovesa.
•
Jo a ještě jedna perlička ze str. 219 - #summerfan aneb když místo zábavy myslíte na fanoušky. :)))
Marketingový hype se dá vysvětlit jediným - kamarádi z profese si to nechtěj u holek udělat špatný a tak všichni achujou a ochujou nadšením. Přesně jak píše dole kirsten - kniha je opravdu jak pro mého dědu, který by se ovšem musel vrátit z mnohaletého pobytu v pralese, aby neměl tak základní znalosti. Zklamání.
Souhlasím s @kirsten6214 . Čekala jsem od knížky opravdu víc než dokázala nabídnout. Knihu dle mého zachránila závěrečná část s názvy nástrojů pro využívání a vyhodnocování dat na soc. sítích, které pro mě byly opravdu přínosem, protože jsem většinu z nich neznala.
Kolem téhle knihy jsem chodila už nějaký čas, jako kolem lákavého donutu ve výloze. Když jsem se ale konečně zakousla, tak přišlo zklamání. Donut byl ztuhlý a vůbec ne tak vláčný a svěží, jak o něm pějí marketingové ódy.
Odnesla jsem si jedinou věc: plný seznam tipů na další četbu v závěrečné části.
Jinak jsem většinu vaty přeletěla očima, jelikož kniha podle všeho cílí na mého dědu, který by se na stará kolena pustil k Facebooku jako utržený z řetězu. Jinak si to vysvětlit nedovedu.
Přečetli jste si v knížce jako příklad post od Martinus.cz? Čtenář a potenciální klient se má cítit polichocen. Chce si myslet, že je chytrý. To mu post nenápadně podsouvá, když vyzdvihuje knížky a jejich četbu na úkor telenovel, které jsou přeci jen pro blbečky… V reálu je to sice i s telenovelami trochu složitější, ale dejme tomu. No a s touhle knížkou je to podobné. Na autorské dílko s tak obrovským ohlasem, které se týká něčeho, co je součástí mé profese, jsem byla hodně zvědavá. Kniha je velice čtivá. Autorky by to mohly zkusit s beletrií nebo scénářem – třeba těch telenovel… Čekala jsem, že knížka bude pro začátečníky, po jejím přečtení bych se to ale neodvážila říct. Pochybuji, že lidé, kteří už s marketingem začínají, mají tak nulové znalosti nejen sociálních sítí, ale především světa kolem, včetně toho online. A třeba Facebook, ten je tu s námi přeci jen už 15 let… V knížce jsem nenašla nic, co by průměrný pozorovatel nebyl schopen přirozeně odhalit a aplikovat sám během několika málo týdnů, maximálně měsíců zkušenosti se světem i se sítěmi. Nastavování reklam na FB atd. se kniha nevěnuje. Algoritmy sítí se mění rychleji, než se knížka vysází, to vůbec není moc dobrý nápad zvěčňovat tiskem. Takže – právě tak jako v postu Martinusu o telenovelách – i zde je to sázka na cílovku – i tady to čtenář potřebuje potvrdit. Že zase tak blbý není, když na všechno v knížce už přišel sám. Že? A proto tak obrovský ohlas? Ani mě nepřekvapuje, že se recenzenti nemohli shodnout, jestli se jedná o žánr seberozvoje, který skomírá svou vysokoobrátkovou ubohostí již drahně let, anebo regulérní profesní trhák. Za koupi určitě nestojí. Ale běžte to zjistit do knihovny :)
Kniha je velmi obecná. Doporučuji především pro začátečníky - oceňuji uvedené příklady z praxe. Nějaké zajímavosti se dozví i pokročilý, ale je to spíše připomenutí informací. (:
Tato kniha je pro každého ze sociální sítě, poradí, jak pozvednout své stránky na popularitě.
Marketing už nemusí být velkou záhadou a pro společnosti tak velkou útratou.
Prostřednictvím čtyř hlavních kapitol nastíní, jak psát příspěvky s velkou sledovaností.
Své teorie prokládá odbornými zkušenostmi, jenž získaly různými zakázkami.
Nejde o žádné složité poučky, jak by se mohlo zdát, stačí pěkná fotka a poutavý popisek, který zaujme fanouška. Běh ohledu na sítě, tvořit můžete prakticky všude, ať je to LinkedIn, Facebook nebo Instagram, nyní máte svůj na dosah.
Knizka byla skvele napsana, presne tak jak jsem potrebovala. Byla prekvapive ctiva a autori skrze ni na mne mluvili normalnim jazykem, kteremu jsem lehce rozumnela. Spousta pribehu, tipu a hlavne vysvetleni (jak vubec site funguji). Neskutecne jsem si cteni uzila. Tolik zajimavych informaci. Ke knize se budu vracet, udelala jsem si do ni nekolik poznamek obycejnou tuzkou a vubec se za to nestydim. :)
Ze začátku je to spíš motivační kniha, což mě trochu překvapilo. Ale k tématu se autorky dostanou brzy. Je zde plno konkrétních rad, kniha by se dala použít i jako učebnice. Přehledně shrnuje to, jak se sítě a jejich uživatelé chovají. Napsaná je téměř beletristicky, velmi dobře se čte.
Pěkná knížka, která začátečníky uvede do světa sociálních sítí. Spoustu rad už jsem znala, ale spoustu nového jsem se dozvěděla. Moc se mi líbilo především popsání konkrétních příkladů a to, že holky vše vysvětlují jednoduchým a srozumitelným způsobem.