Okno do tmy
Graham Hurley
Joe Faraday série
4. díl >
Když dojde k brutální vraždě vězeňského dozorce Seana Coughlina, vedením vyšetřování je pověřen detektiv inspektor Joe Faraday. Faraday, nováček v portsmouthském elitním týmu pro vyšetřování závažných trestných činů, začne rekonstruovat zneklidňující obraz života oběti. Coughlin, bez přátel, zato se spoustou nepřátel, byl zřejmě ideálním kandidátem na vraždu. Byl vrahem nedávno propuštěný vězeň, na sedm let nespravedlivě uvězněný bezvýznamný zlodějíček, který musel snášet Coughlinovu šikanu? Nebo skutečný pachatel patří do dávné minulosti Coughlinova života? Jakmile začne Faraday vyslýchat dávné Coughlinovy kolegy, s nimiž zavražděný sloužil u vojenského námořnictva během války o Falklandy, znepokojeně si uvědomí, že válka poznamenala osudy námořníkůnesmazatelně, ale především tragicky. Devatenáct obětí, které si před dvaceti lety vyžádalo potopení lodi HMS Accolade, možná jen maskuje další dávnou vraždu..... celý text
Literatura světová Detektivky, krimi
Vydáno: 2005 , BB artOriginální název:
Deadlight, 2003
více info...
Přidat komentář
Autorovy další knížky
2008 | Pohřešovaný |
2008 | Krev a med |
2005 | Okno do tmy |
2006 | Smutek nosí černou |
2010 | Bouře v krvi |
Detektivka ve stylu McBainova 87. revíru, kdy nesledujeme práci jednoho hrdiny, ale celého policejního aparátu. Přestože případ začne zajímavě, hrozně dlouho se táhne kdo s kým, kde a proč, včetně odhalování minulosti zavražděného, což se nakonec ukáže jako to nejpodstatnější. Díky tomu člověk rychle upadne do apatie, očekává-li nějak výraznější běh událostí a množství zvratů. Plusem je, že příběh není překombinovaný, kdy by detektivové stáli před bůhvíjak zvráceným a zašifrovaným zločinem. To se podepisuje i na samotném vyšetřování, které postupuje pozvolna a hodně se drží autentického průběhu. Trochu zbytečná je pak druhá dějová linie, která s tou první nijak nesouvisí, čímž trochu postrádá smysl.
Ústřední i vedlejší postavy jsou dobře rozepsané, ale nijak výrazně oslňující. Což se v důsledku dá říci o celém románu - profesně dobře odvedená práce, ale postrádající šťávu, něco (nadsázku, akci, tragiku, prostě cokoliv) čím by se odlišoval od zaběhnutého průměru.