Kamerou, tužkou i perem
Sergej Michajlovič Ejzenštejn
Stati a úvahy sovětského filmového režiséra a teoretika, doplněné v tomto vydání obsáhlou studií "vertikální montáž", osvětlují nejen zajímavé problémy a teoretické otázky filmu, ale zaznamenávají i osobní dojmy, postřehy, vzpomínky a zkušenosti. Rovněž i úvodní studie o životě a díle S. M. Ejzenštejna je rozšířena o nové odstavce.... celý text
Přidat komentář
Štítky knihy
Autorovy další knížky
1961 | Kamerou, tužkou i perem |
1963 | O stavbě uměleckého díla |
1987 | Paměti |
1998 | Umenie mizanscény |
1999 | Umenie mizanscény II. |
Prostě tato knižka může se považovat za Bible svata střihaču anebo filmařu obecně. Taky obsahuje prvky, ve které tento genialni můž vysvětluje hodně věcí o umění samotnemu a ještě by se dálo říct že tu knižku je taky zajímavá v tom že lze pochopit spousta historicko-socialních chapaní v té době. Jsou spousta řečí, které můžu vyčerpát nad této knížce ale jedna z věcy, kterých bych nejvíce ohdnotíl je to že Ejzenštejn vyjadřujicí se v techto člancích je že se prohloubuje od nejobecnějších zakladu kinematografie do těch nejkompleksnějších stavech filmového umění. Doporučuju nejenom lidé, které se chtějí bávít filmém ale také i umělcům, různích druhu umění.